روسیه امیدوار است که این تپانچه نظر به محبوبیت با AK-47 همسری خواهد کرد

© Photo / Vitaly V. Kuzmin روسیه امیدوار است که این تپانچه نظر به محبوبیت با AK-47 همسری خواهد کرد
روسیه امیدوار است که این تپانچه نظر به محبوبیت با AK-47 همسری خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روسیه طراحی تپانچه PL-15 پایان یافته که نظر به همگانی بودن، دقت، قابلیت اطمینان و سهولت استفاده با ماشیندار کلاشنیکوف قابل مقایسه است. آیا اسلحه سازان روسی خواهند توانست آن را، مانند AK-47، در جهان محبوب کنند، آینده نزدیک نشان خواهد داد.

جارید کیلر (Jared Keller) در مطلب منتشره در نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، آیا این ممکن است؟

ارزیابی کارشناس سلاح، لری ویکرز - "سلاح های درجه یک، دقیق، آسان برای استفاده و پرکاری سریع مجدد" - تحسین معمول AK-47، محبوب ترین ماشیندار در جهان را تکرار می کند. اما به گفته سایت  The War Zone، شاید فقط موثریت تپانچه لبیدیف (PL-15)  به تنهایی برای کسب نمودن چنین محبوبیت کافی نباشد.

صد سال از زادروز مخترع کلاشنیکوف می‌گذرد  - اسپوتنیک افغانستان
صد سال از زادروز مخترع کلاشنیکوف می‌گذرد

کانسرن «کلاشینکف»، بزرگترین تولیدکننده سلاح در روسیه و معرف مخترع نابغه AK-47 میخاییل کلاشنیکوف، از محدوده تفنگ تهاجمی افسانه ای خود فراتر رفته است. این شرکت نمونه های اولیه ای سلاح های مختلف را از تانک های خودکار گرفته تا تنفگ تیرزنی قدرتمند تولید کرده، اما اسلحه سازان روسی را بیشتر از همه تپانچه بهبودیافته لبیدیف PL-15 خوشحال می سازد. اگر خوش شانس باشید ،  The War Zone  می نویسد، اگر بخت یاری کند  او می تواند به "AK-47 در بین تپانچه ها" مبدل گردد.

الکسی کریوروچکو، مدیرعامل کانسرن کلاشینکف گفت: این تپانچه که به مثابه سلاح اونیویرسال با همکاری نیروهای ویژه و ورزشکاران روسیه تولید شده، در حال آزمایش است و به زودی توسط سازمان های نظامی و ارگان های امنیتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارتش امریکا مدل تفنگ کلاشنیکوف خریداری می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ارتش امریکا مدل تفنگ کلاشنیکوف خریداری می‌کند

کریوروچکو گفت: "این آزمایش ها در حال انجام است و ما امیدواریم که امسال آنها به اتمام برسند." "ما امیدواریم که تپانچه در اختیار وزارت دفاع، نظامیان و ارگان های امنیتی قرار خواهد گرفت."

این شرکت به مثابه تولید کننده سلاح های قابل اعتماد مشهور است. مفکوره تپانچه قابل اعتماد به روحیه تفنگ تهاجمی در همه جا موجود AK-47 بسیار جذاب است. طور که در شرکت «کلاشنیکوف» تصریح کردند، تپانچه جدید با کارطوس9x19  میلی متر با ضخامت کمی - از 21 میلی متر در جلو تا 28 میلی متر در مجاورت قنداق متفاوت است.

شرکت کلاشنیکوف روبات‌های جنگی می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
شرکت "کلاشنیکوف" روبات‌های جنگی می‌سازد

این شرکت ابتدا نمونه اولیه PL-14 را در سال 2015 در گردهمایی تجهیزات نظامی در مسکو به نمایش گذاشت و سپس نوع تجدید شده را معرفی کرد.

براساس آنچه مشاهده شد، PL-15، بدون شک، با تشریحات "AK-47 در میان تپانچه ها" مطابقت دارد. اما اینکه آیا پول نظامی روسیه برای تبدیل کردن این سلاح به محبوب ترین تپانچه در جهان کفایت خواهد کرد، این سوال کاملاً جداگانه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала