میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند

CC0 / Pixabay / میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند
 میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
83 میلیونر «افزایش فوری، بطور قابل ملاحظه و بر اساس دائم مالیات، «برای افرادی مانند خود»، مطالبه می کنند.

روپرت نیت (Rupert Neate) در مقاله خود در روزنامه The Guardian (انگلستان) می نویسد، ثروتمندترین افراد روی کره زمین، از جمله جری گرینفیلد (Jerry Greenfield) ، بنیانگذار شرکت تولید شیریخ Ben and Jerry's، و ابیگیل دیزنی (Abigail Disney)، وارث امپراتوری والت دیزنی، «حکومت های ما را به افزایش مالیات برای افرادی، مانند ما، فوراً، بطور قابل ملاحظه و به طور دائم، فرا خواند».

 یک چهارم افزایش دارایی سرمایه داران در سال ۲۰۱۹ - اسپوتنیک افغانستان
یک چهارم افزایش دارایی سرمایه داران در سال ۲۰۱۹

میلیونرها در نامه سرگشاده ای که خبرنگاران روزنامه گاردین از آن مطلع شدند، نوشت: "در شرایط پاندیمی covid-19 که به جهان ضربه زد، میلیونرهایی مانند ما نقش مهمی در بازیابی جهان دارند. ما در بخش های مراقبت های ویژه از بیماران مراقبت نمی کنیم. ما امبولانس هایی را که افراد بیمار را به بیمارستان ها منتقل می کند، هدایت نمی کنیم. ما قفسه های فروشگاه های مواد غذایی را پر نمی کنیم و غذا نمی آوریم. "

"اما ما پول داریم. پول زیاد. پولی که اکنون نهایت ضرور است و در چند سال آینده به آن نیاز خواهد بود، زمان که جهان ما از این بحران احیا می شود. "

میلیونرها هشدار دادند كه عواقب اقتصادی بحران كرونا ویروس "برای چند دهه دوام خواهد کرد" و می تواند "نیم میلیارد نفر را زیر خط فقر قرار دهد".

در جمله آنهایی که این نامه را امضا کرده، سر استفان تیندال (Stephen Tindall)، بنیانگذار Warehouse Group و دومین مرد ثروتمند در نیوزلند با ثروت 475 میلیون دالر، سناریو نویس و کارگردان بریتانوی ریچارد کورتیس (Richard Curtis) و همچنان سرمایه گذار وینچری ایرلندی جان اوفرل (John O'Farrell) که سرمایه میلیون ها دالر از سرمایه گذاری ها در شرکتهای فناوری Silicon Valley به دست آورده، شامل اند.

تعداد افراد ثروتمند در جهان با وجود پیامدهای اقتصادی منفی بحران کرونا ویروس و اتخاذ اقدامات قرنطین در بسیاری از کشورهای جهان همچنان رو به افزایش است. امسال ثروت جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان و بنیانگذار آمازون 75 میلیارد دالر افزایش یافت و به رکورد 198 میلیارد دالر رسید.

امروز در جهان بیش از 500 هزار نفر به کتیگوری افراد "فوق العاده ثروتمند" تعلق دارند، زیرا ثروت آنها از 30 میلیون دالر بیشتر است. یعنی تعداد افراد فوق العاده ثروتمند جهان بیش از جمعیت کشورهایی مانند ایسلند، مالتا و بلیز است.

ثروتمندترین مرد جهان، جف بزوس، بنیانگذار آمازون - اسپوتنیک افغانستان
ریکارد جدید ثروتمندان در جهان

مدتی است که فراخوان های کمک برای غلبه بر عواقب بیماری همه گیر Covid-19، خطاب به افراد فوق العاده ثروتمند شنیده می شود. منتقدان قبلاً خاطرنشان كردند: اگرچه بزوس برای مقابله با اثرات بیماری همه گیر 100 میلیون دالر کمک كرده است، اما این مبلغ كمتر از 0.1 درصد از ثروت وی است.

کیر استارمر (Keir Starmer)، رهبر حزب کارگر در ماه جولای گفت: "ما به حکومت می گوییم: مفکوره مالیات بر ثروت را در نظر بگیرید. ما کاملاً از این اصل حمایت می کنیم که افرادی که دارای پهن ترین شانه ها هستند، باید فشار سنگین ترین را تحمل کنند. "

در ناروی، تقریباً 500 هزار نفر در صورت تجاوز دارایی شان بیش از 150 هزار دالر مالیات 0.85 درصد پرداخت می کنند.

در پشت انتشار این نامه سرگشاده به میلیونرها، سازمان هایی مانند میلیونرهای میهن پرست (Patriotic Millionaires)، اتحادیه «آکسفام»  (Oxfam)، سازمان Human Act  و همچنان Tax Justice UK، کلوپ روم (Club of Rome)،Resource Justice  و Bridging Ventures قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала