بشریت چه خواهد خورد، وقتیکه آخر زمان فرارسد؟

© Sputnik / Artur Lebedev /  مراجعه به بانک تصاویر بشریت چه خواهد خورد، وقتیکه آخر زمان فرارسد؟
بشریت چه خواهد خورد، وقتیکه آخر زمان فرارسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حذف کامل میکروارگانیزم های بیماری زا از مواد غذایی بدون آسیب رساندن به آن عملاً غیرممکن است. اگر بشریت در وضعیت بقا قرار گیرد، پس روشهای موثر ذخیره کردن مواد غذایی و یافتن غذاهای طبیعی با ثبات نهایت مهم خواهد بود. کمپنی انگلیسی بی بی سی این سوال را مطرح می کند که آیا ما می توانیم در زمان جنگ جهانی یا هسته ای زنده بمانیم.

مات یی باریر (Mathieu Barrère) در مطلب منتشره در نشریه Slate (فرانسه) می نویسد، به گفته مایکل سولو، متخصص شیمی مواد غذایی در کالج پوهنتونی لندن، خشک کردن موثرترین روش برای ذخیره مواد غذایی است، و پس از آن باید نمک زدن صورت گیرد، به خاطر که در محیط هایی با مقدار کم آب از رشد میکروارگانیزم ها جلوگیری می شود.

پناهگاه زیرزمینی

دفن غذا - نیز راه خوبی برای نگه داشتن مواد غذایی در وضع خوب است. در چین، مومیایی های آراسته شده با گردنبندهای پنیر پیدا شده اند. احتمالاً خاک خشک و شور به حفظ مومیایی و پنیر کمک کرده است.

چگونه در زمان های قدیم مردم مواد غذایی را نگهداری می کردند - اسپوتنیک افغانستان
چگونه در زمان های قدیم مردم مواد غذایی را نگهداری می کردند

در سال 2010، در کف بحیره بالتیک، غواصان 30 بوتل شامپاین « Veuve Clicquot»،230 ساله پیدا کردند. به گفته یکی از غواصان، شامپاین خوشمزه است. در عمق، آب سرد بحیره توانسته مشروب را از پوسیدگی حفاظت نماید.

پوسیده شدن عسل به علت موجودیت مقدار زیاد قند موجود در آن، تقریباً غیرممکن است. به این ترتیب، نمونه هایی از عسل که عمر آنها به 3000 سال می رسد، در مقبره های اشراف در گرجستان و حتی مقبره توتانهامون در مصر یافت شد

 مارک توما، پروفیسور ژنتیک تکاملی می افزاید: «غذاهای پر چربی همچنین می توانند برای مدت طولانی ذخیره شوند. این شامل روغن و پنیر است. نسبت اینکه چربی باعث خروج آب می شود، این مواد غذایی به خوبی حفظ می شوند».

نه ماهی و نه گوشت

ممکن است گوشتی که مدت طولانی یخ زده باشد، کاملاً قابل خوردن به نظر برسد. اما به گفته برخی دانشمندان که بقایای فیل های ماموت را کشف کرده اند، پس از ذوب شدن به سرعت پوسیده می شود.

بحران جهانی مواد غذایی – تهدید شوخی نیست - اسپوتنیک افغانستان
بحران جهانی مواد غذایی – تهدید شوخی نیست

نگهداری ماهی حتی دشوارتر است. پس از انجماد طولانی مدت، مقدار بیشتر آب خود را از دست می دهد. پس از پختن، ماهی ذوب شده سخت تر می شود.

اگر پایان جهان تمام مواد غذایی خوراکی موجود در سطح زمین را از بین ببرد، اگر بدانیم که باید به کجا نگاه کنیم، هنوز می توانیم چیزی برای خوردن پیدا کنیم. در زیر یخ کوه در مجمع الجزایر Spitsbergen ، 986243 نمونه تخم نباتات از سراسر جهان ذخیره می شود.

ایجاد غذای سبک که می تواند مدت طولانی بدون فاسد شدن حفظ شود و در برابر تغییر دما دوام بیاورد، می تواند جایگزین مناسبی باشد. مانند جیره های ارتش که سه سال قابل خوردن باقی می ماند. اما آنها را باید به دست آورد ...

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала