امریکا از چین و روسیه در طراحی راکت های هیپرسونیک عقب مانده است

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا از چین و روسیه در طراحی راکت های هیپرسونیک عقب مانده است
امریکا از چین و روسیه در طراحی راکت های هیپرسونیک عقب مانده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارشال بیلینگزلی (Marshall Billingslea)، نماینده ویژه وزارت امور خارجه، به اعضای کمیته روابط خارجی سنا معلومات داد که ایالات متحده در طراحی راکت های هیپرسونیک از چین و روسیه عقب مانده است.

جوئیل گرک (Joel Gehrke) در مطلب منتشره در نشریه Washington Examiner (امریکا) می نویسد، بیلینگزلی که در مقام معاون وزیر امور خارجه درباره کنترل تسلیحات منصوب شده، گفت: اردوی امریكا باید تلاش های خود را جهت عصری سازی زرادخانه هسته ای خود تسریع كند، تا مسكو و پیكن را برای عقد موافقت نامه های جدید در مورد محدود ساختن تسلیحات مجبور سازد.

وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به قصد امریکا برای کنترل تسلیحات جهان

او در جلسه استماعیه هنگام تقرر گفت: "ما باید فوراً آزمایشات دقیق تعدادی نمونه های جدید دستگاه های پروازی هیپر سونیک را که به بهره برداری سپرده می شوند، انجام دهیم. فکر می کنم، عادلانه خواهد بود، اگر بگوییم که ما، از جمله، از برنامه آزمایشات چین عقب مانده ایم. و روسها قبلاً سلاح های هسته ای هیپرسونیک را روی راکت های سنگین بالستیک بین قاره ای خود نصب کرده اند."

بیلینگزلی سعی می کند، تا در مورد تمدید قرارداد استارت - III  كه مهمترین موافقت نامه فعال در حال حاضر در عرصه كنترل تسلیحات است، مذاكره كند که ذخایر تسلیحات هسته ای روسیه و امریكا را محدود می كند. رهبری امریكا اعلام كرده كه اگر چین از مذاكره در مورد توافق سه جانبه خودداری كند، این پیمان را تمدید نخواهد كرد، زیرا پیكن در حال حاضر به سرعت زرادخانه راکت های بالستیک و سلاح های هسته ای خود را افزایش می دهد.

بیلینگزلی گفت:« سلاح های هیپرسونیک یک سلسله برتری ها میدهند» و در عین حال افزود که رهبری امریکا می خواهد فقط راکت هایی را طراحی کند که دارای کلاهک های معمولی هستند، اما نه کلاهک هسته ای. نماینده ویژه وزارت امور خارجه افزود: "من فکر می کنم این یک عامل تعادل مهم برای ما به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام خواهد بود."

   وزیر دفاع روسیه وضعیت کنترل بر تسلیحات را مورد بحث قرار داد   - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع روسیه وضعیت کنترل بر تسلیحات را مورد بحث قرار داد

رهبری چین فراخون ایالات متحده را جهت آغاز کردن مذاکرات رد نموده و آن را به این علت توضیح نموده که روسیه او امریکا دارای زرادخانه های هسته ای بسیار بزرگتری هستند. علاوه بر این، روسیه راکت های کروز با برد متوسط ​​زمینی را در اروپا مستقر کرده است که یک ممنوعیت مهم جنگ سرد برای چنین سلاح ها را نقض می کند. در عین حال، در حال تولید سلاح های هسته ای کوچکتر است. بیلینگزلی این را یک تلاش آشکار روسیه برای به دست آوردن توانایی استفاده از کلاهکهای هسته ای "در تئاتر اروپا" بدون تحریک یک جنگ تمام عیار هسته ای خواند.

بیلینگزلی اعلام داشت: "برای روس ها، این یک کار نظری نیست، زیرا آنها بارها آمادگی خود را برای حمله به کشورهای دیگر نشان داده اند. از همینرو ما باید مذاکرات کنترل موئثر تسلیحات را همزمان با برنامه جدی نوسازی، پیش بریم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала