چرا اروپا از ترکیه می ترسد؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا اروپا از ترکیه می ترسد؟
چرا اروپا از ترکیه می ترسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز اروپا نه فقط در موضع طرف ضعیف در برابر ترکیه قرار دارد – او واقعاً ناتوان شده است. اروپایی ها مقیاس خسارات وارده ای که ترکیه به امنیت آنها وارد کرده می دانند، اما در پاسخ هیچ کار مهم انجام داده نمی توانند.

عبدالله عبدالسلام در مطلب منتشره در نشریه الاهرام (مصر) می نویسد، بلی، برخی اوقات رهبران اروپایی اعلامیه های قاطع ایراد می كنند، اما همه چیز محدود به لفاظی است كه به اردوغان این فرصت را می دهد كه همچنان به دنبال سیاست های توسعه طلبانه در منطقه باشد که غالباً مغایر منافع اعضای اتحادیه اروپا است.

از نظر تاریخی اروپا و ترکیه نقاط زیادی تماس دارند. ما در مورد هر دو مرز، تأثیر متقابل جمعیت آنها به ویژه در آلمان و روابط در زمینه امنیت و عضویت انقره در ناتو صحبت می کنیم. اتحادیه اروپا می داند که نمی تواند نقش ترکیه را نادیده بگیرد، اما نمی تواند جاه طلبی های اردوغان را مهار کند.

پارلمان اروپایی خواستار قطع عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند - اسپوتنیک افغانستان
پارلمان اروپایی خواستار قطع عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند

نقض حریم هوایی و آب های یونان، حفاری ها در منطقه قبرس و تجاوز به لیبیا را یادآوری می کنیم. اتحادیه اروپا چه کار کرده است؟ نوامبر گذشته، تحریم های اقتصادی را اعلام کرد و تهدید کرد که دارایی رهبران و شرکت های ترکیه را توقیف خواهد کرد، اما به گفته ناتالی توچی، استاد علوم سیاسی در پوهنتون آکسفورد، هیچ کس قصد ندارد این تحریم ها را عملی کند و بعید است که در آینده چیزی تغییر کند.

کمیسار اروپایی :شرط اصلی عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا استعفای اردوغان است - اسپوتنیک افغانستان
کمیسار اروپایی :شرط اصلی عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا استعفای اردوغان است

اتحادیه اروپا از غیرقابل پیش بینی بودن رهبر ترکیه که ممکن است مرزها را به روی صدها هزار پناهنده سوری باز کند، می ترسد. دو هفته پیش، روابط ترکیه و فرانسه به بدترین حد خود رسیدند و پاریس فهمید که نیروی بحری ترکیه که از تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در مورد لیبیا یکجا با ناتو حمایت کرده بود، قاچاق آن را تسهیل می کرد. پیمان آتلانتیک شمالی انگشت خود را هم شور نه داد و پاریس تهدید کرد که صفوف آن را ترک خواهد کرد. رئیس جمهور ترکیه می داند که اروپا دچار دو دستگی است و اشتیاق خود را برای رویارویی از دست داده است، و ناتو جرات نخواهد کرد عضویت ترکیه را در این اتحاد متوقف کند یا آن را به روش های دیگر مجازات کند. به همین دلیل، انقره حداکثر از باج خواهی استفاده می کند، و در ازای متوقف کردن سیل پناهندگان یا گسترش مناطق نفوذ آن، خواستار ده‌ها میلیارد دالر دلار است که لیبیا نمونه بارز آن است.

یكی از علل چنین اعتماد به نفس اردوغان این است كه اداره ترامپ نه تنها بر تمام تصمیمات او چشم پوشی میکند، بلكه در پشت پرده از آنها پشتیبانی می كند، گاهی اوقات سعی می كند با منافع روسیه در لیبیا مقابله كند، و گاهی اوقات نسبت نفرت از اتحادیه اروپا و آرزوی تخریب آن. در هر صورت، رهبر ترکیه همچنان درگیر شدن در ماجراجویی های جدید ادامه میدهد و رفتار پرخاشگرانه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала