واکسن روسی علیه کووید-19؟ ما نگرانی های جدی داریم

© Sputnik / Russian Defence Ministryواکسن روسی علیه کووید-19؟ ما نگرانی های جدی داریم
واکسن روسی علیه کووید-19؟ ما نگرانی های جدی داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوریکه مقامات روسی در مصاحبه با CNN خبر دادند، واکسن کرونا ویروس covid-19 که در مرکز تحقیقاتی اپیدیمیولوژی و مایکروبیولوژی مسکو بنام Gamaleya ساخته شده، باید تا 10 اگست برای استفاده کتلوی تصویب شود و پس از آن برای واکسیناسیون کارکنان مراقبت های بهداشتی که با بیماران آلوده کار می کنند، استفاده می شود. همزمان مرحله سوم آزمایش های واکسن انجام می شود.

جمس پسلی (James Pasley) در نشریهBusiness Insider  (آلمان) در ادامه می نویسد، کریل دمیتریف، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که بودجه تحقیقاتی در مورد واکسن را تأمین می کند، تولید واکسن را با پرتاب موفقانه اولین ماهواره زمین در سال 1957، هنگامی که روسیه بر ایالات متحده غلبه کرد، مقایسه نمود.

وی گفت: "این مانند راه اندازی ماهواره است."

وی افزود: "امریکایی ها وقتی سیگنال ماهواره را شنیدند متعجب شدند. با این واکسن هم همینطور است. روسیه در این عرصه اولین خواهد بود. "

به گزارش CNN، منتقدین معتقدند که روسیه با واکسن خود از این سبب عجله دارد که دانشمندان تحت فشار کرملین قرار دارند که می خواهد رهبر علمی جهان محسوب شود. هیچ اطلاعاتی در مورد واکسن منتشر نشده و هیچ اطلاعاتی در مورد امن بودن یا موثریت آن در دست نیست.

 دانشمندان با سرعت  بی سابقه جهت ساختن واکسین ضد کرونا ویروس تلاش می ورزند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان با سرعت بی سابقه جهت ساختن واکسین ضد کرونا ویروس تلاش می ورزند

دمیتریف همچنین گفت که دانشمندان روسی جهت اول بودن تلاش نمی کردند، بلکه توجه خود را بر «حمایت از مردم» در روسیه متمرکز ساختند، زیرا تعداد عفونت ها همچنان رو به افزایش است.

طبق اعلامیه پوهنتون جان هاپکینز، از تاریخ 29 جولای، روسیه در درجه چهارم در جهان نظر به عوارض و مرگ و میر ناشی از COVID-19 قرار دارد که تعداد افراد مصاب به عفونت به رقم 822.060 تایید شده و رقم مرگ و میر در این کشور به 13483 نفر رسیده است.

به گزارش رویترز، بیش از 100 واکسن نویدبخش در سطح جهان ساخته می شود و حداقل چهار مورد از آنها در حال انجام آزمایشات نهایی کلینیکی بالای انسان هستند. سه مورد از آنها در چین و دیگری در انگلیس توسعه طراحی شده اند.

به گفته دانشمندان روسی، واکسن ساخته شده توسط موسسه گامالیا به سرعت ساخته شد، زیرا بر مبنای یک واکسن اصلاح شده ساخته شده که برای معالجه بیماریهای مختلف استفاده شده و این یک عمل نسبتاً متداول است.

چندین واکسن دیگر که در سراسر جهان تولید می شوند، در حال حاضر در مرحله سه آزمایش قرار دارند و واکسن روسی هنوز در مرحله دوم قرار دارد که طبق پیش بینی تا سوم اگست به اتمام برسد.

آزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها  - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها

مرحله سوم کارآزمایی همزمان با واکسیناسیون کارمندان طبی انجام می شود. به گزارش CNN، این نیاز به دوز اضافی واکسن دارد که مانند بسیاری از واکسن ها نیست.

وزارت بهداشت روسیه تأیید نکرد که هدف تاریخ 10 اگست است، اما مسکو تایمز در اوایل هفته جاری گزارش داد که مقامات قصد دارند، واکسیناسیون کارمندان طبی را در ماه اگست قبل از اتمام آزمایشات کلینیکی انجام دهند.

میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه گفت که 800 نفر در مرحله سوم آزمایش واکسن شرکت می کنند و به موازات تولید شروع به مقیاس گذاری می کنند و پس از آن "تولید انبوه و واکسیناسیون جمعی آغاز می شود."

مقامات روسی گفتند كه داده های علمی واكسن برای بررسی و انتشار همسالان در اوایل ماه آینده در دسترس خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала