ارزانتر از رمدسیویر؛ روسیه به 17 کشور آویفاویر صادر می‌کند

© Fotolia / Romasetارزانتر از رمدسیویر؛ روسیه به 17 کشور آویفاویر صادر می‌کند
ارزانتر از رمدسیویر؛ روسیه به 17 کشور آویفاویر صادر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در 31 ماه مه، وزارت صحت روسیه دوای "آویفاویر" را برای درمان ویروس کرونا تائید کرد، این دارو نیز برای درمان ابولا استفاده شده بود. شرکت تولیدی "پرومومد"، قصد دارد این دارو به کشورهای امریکای لاتین، افریقا، قزاقستان و ازبکستان صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تهیه کننده اولین واکسین در جهان اعلام کرده است که آماده است داروی ضد کرونا را به 17 کشور جهان به فروش برساند.
داروی آویفاویر عنقریب به کشورهای: عربستان سعودی، برازیل، بلغاریا، کلمبیا، سربستان، آرجانتین، چیلی، اکوادور، السلوادور، هندوراس، کویت، پانامه، پاراگوای، سلواکیا، افریقای جنوبی، امارات متحده عربی و یوروگوای قرار است به فروش برسد.

صندوق سرماگذاری روسیه: چندین شرکت خصوصی امریکا خواهان واکسین روسی شدند - اسپوتنیک افغانستان
صندوق سرماگذاری روسیه: چندین شرکت خصوصی امریکا خواهان واکسین روسی شدند

پس از ثبت این دارو از سوی وزارت صحت روسیه، در حدود 70 ایالت برای درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفت. بعدآ از سوی کشورهای بلاروس، بولیوی، قزاقستان، قرغزستان، ترکمنستان و اوزبیکستان خریداری شد.
چند ماه پس از آزمایشات Avifavir در روسیه، اثر فاویپیراویر در برابر COVID-19 توسط Fujifilm Holdings Corp جاپان تأیید شد.
آویفاویر به عنوان دوای ضد ویروس کرونا در بازارهای روسیه
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرده است که فایپیراویر و آویفاویر نسبت به سایر داروهای روسی در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار بوده است. این دوا در حال حاضر توسط نهادهای نظارتی اروپا، خاورمیانه و آسیا تأیید شده است و به عنوان داروی ضد ویروس کرونا در روسیه برای صادرات به شماره یک تبدیل شده است.
طبق گفته‌های این نهاد، آویفاویر نسبت به دمدسیویر که توسط کمپنی امریکایی تولید می‌شود ارزانتر است.
کریل دمیتریف، گفت: "هنگامی که ما فاویپیراویر را به ثبت رساندیم، بدبینی زیادی وجود داشت، زیرا مردم فکر می کردند که چگونه جاپان هنوز آن را ثبت نکرده است چگونه می توانیم آن را ثبت کنیم." وی افزود: 5 ماه از آزمایش بالینی ما می‌گذرد، جاپان نیز موثریت فاویپیراویر را تائید کرد."
بیش از یک میلیارد دوز واکسین روسی از روسیه درخواست شده است - اسپوتنیک افغانستان
بیش از یک میلیارد دوز واکسین از روسیه درخواست شده است

مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری روسیه تأکید می کند که جدا از آزمایشات بالینی که در 35 مرکز درمانی در روسیه انجام شده است، کارآیی Avifavir نیز توسط 940 بیمار در مطالعات مشاهده ای پس از ثبت نام آزمایش شده است ، که این "بزرگترین آزمایش بالینی یک داروی مبتنی بر فاپیپیراویر علیه ویروس کرونا در جهان است."
وی می‌افزاید: "بر اساس آزمایشات بالینی گسترده ما و تحقیقات انجام شده در جاپان مبنی بر تأیید اثر فاپیپیراویر در برابر ویروس کرونا، ما معتقدیم که آویفاویر و سایر محصولات مبتنی بر فاپیپیراویر داروهای ضد ویروسی پیشرو علیه کووید-19 در جهان خواهند بود. وی نیز گفته است که اثرات مثبت این دارو نشان می‌دهد که 3 یا 4 برابر ارزانتر از رمدسیویر است.
کارایی آویفاویر پس از آزمایشات
پس از آنکه بیماران کرونایی از آویفاویر استفاده کرده اند سریعتر بهبود یافته اند. چون 30 درصد از بیماران در مراحل اولیه صحتمند شده اند و هیچ عوارض جانبی ناشی از مصرف دوا گزارش نشده است.
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نقش مستقیم در ساخت ویروس کرونا (اسپوتنیک وی) دارد. درحال حاضر روسیه بیش از 1 میلیارد دوز واکسین حداقل از 20 کشور از جمله امارات، عربستان سعودی، اندونزیا، فیلیپین، مکسیکو، برازیل و هند درخواست دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала