حمله هوایی در نیمروز؛ واکنش‌ها به کشته‌شدن افراد ملکی

© Sputnikحمله هوایی در نیمروز؛ واکنش‌ها به کشته‌شدن افراد ملکی
حمله هوایی در نیمروز؛ واکنش‌ها به کشته‌شدن افراد ملکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی یک حمله هوایی در ولایت نیمروز افغانستان، گزارش‌های متفاوتی درباره آمار و هویت افراد کشته و زخمی شده در این رویداد منتشر شده است.

باشندگان ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز پس از آوردن اجساد افراد ملکی کشته‌شده در نتیجه حمله هوایی ارتش، به شهر زرنج و یک روز اعتراض، نزدیکان شان را دفن کردند.

به گفته منابع محلی، در این حمله هوایی ۱۸ فرد ملکی که اکثریت شان زنان و کودکان اند، کشته شده اند، اما وزارت دفاع ملی تاکید دارد که هدف این حمله جنگجویان طالبان بوده و قربانیان نیز مخالفین مسلح اند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌یی درمورد حمله هوایی در ولایت نیمروز نوشته است:

"در حمله هوایی دو شب پیش قوای هوایی کشور در ساحه "منزری" ولسوالی "خاشرود" ولایت نیمروز یک قرارگاه طالبان هدف قرارداده شد. در این حمله، ۹ تروریست پاکستانی و ۵ طالب از ساحه کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند".

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن تروریست های پاکستانی در حمله هوایی ارتش در نیمروز

این وزارت از بررسی "ادعای آسیب رسیدن به افراد ملکی" نیز خبر می‌دهد.

باز محمد ناصری، رییس شورای ولایتی نیمروز در گفت‌و‌گو با اسپوتنیک افغانستان آمار دقیق جان‌باخته‌ها را مشخص نمی‌کند اما کشته‌شدن افراد ملکی را در این رویداد می‌پذیرد.

او می‌گوید:

"تعدادی از شهروندان نیمروز که اعضای خانواده‌های شان را در این رویداد از دست داده بودند در شهر آمده‌اند و دست به تظاهرات زده اند. مقام‌های محلی با آنها حرف زدند و قرار است یک هیأت آماده شود و چگونگی این رویداد را بررسی کند. هدف این حمله طالبان بودند اما متأسفانه مثل گذشته افراد ملکی و کودکان نیز کشته شده اند".

در همین گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی گفته است، در این حمله ۱۴ غیر نظامی کشته شده‌اند و یک خانه افراد غیر نظامی هدف قرار گرفته که در میان کشته‌شدگان کودکان و زنان نیز هستند.

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به کشته شدن افراد ملکی در این رویداد ابراز تأسف کرده و گفته است، این رویداد به "گونه‌ی جدی بررسی می‌شود" و برای خانواده‌های آسیب‌دیدگان "کمک فوری" صورت می‌گیرد.

همچنان زمریالی احدی، والی نیمروز با نشر بیانیه‌ی مطبوعاتی گفته است: "یک هیأت برای بررسی ادعای وارد شدن تلفات به افراد ملکی به محل اعزام شده است. پس از پایان تحقیقات، معلومات با رسانه‌ها و مردم شریک ساخته می‌شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала