واشنگتن بار دیگر مسکو را مقصر شکست‌اش در افغانستان دانست

© Fotolia / Wasin Pummarin واشنگتن
  واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
امریکا به اشکال مختلف روسیه را متهم به ناکامی هایش میداند و حالا ادعا دارد که گویا روسیه در مقابل قتل هر سرباز امریکایی در افغانستان، به طالبان پول پاداش می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی سخنگوی قصر سفید امریکا حین کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشته است که ایالات متحده به این نظر است که باید مسکو به واشنگتن در ارتباط پرداخت پاداش به طالبان در بدل قتل هر سرباز امریکائی در افغانستان توضیحات بدهد.

امریکا طالبان را بهانه گرفته روسیه را تحریم می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2020
اتهام پاداش به طالبان؛ امریکا روسیه را تحریم می‌کند

به گفته پساکی، بدون درنظر داشت اینکه استخبارات تا حدی به این عقیده اند که گویا روسیه دست به چنین اقدام زده است و امریکا این مساله را بی پاسخ نمی گذارد. این روند، اطلاعات و حکومت روسیه را مؤظف می نماید تا در مورد پرداخت پول در مقابل قتل سربازان امریکایی درافغانستان جواب بدهند.
برای اولین بار در بهار سال 2020 امریکا، روسیه را در چنین جرایم متهم نمود که تا کنون امریکا نتوانست شواهد و دلایل خود را درارتباط فعالیت های استخبارات و کمک های روسیه با طالبان را ارائه نماید.
در این ارتباط، صالح محمد ریگستانی کارشناس سیاسی و نظامی افغانستان حین مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک گفت: «نخیر در افغانستان خبر در مورد این که گویا روسیه در مقابل قتل سربازان امریکا پول می پردازد، چنین اطلاعات وجود ندارد. اصلاً چنین سروصدا دراین ارتباط در داخل کشور ما وجود ندارد».

تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت

عبدالوی نیازی عضو ولسی جرگه افغانستان به اسپوتنیک در این ارتباطات توضیحات داده گفت که تا کنون در افغانستان چنین سروصدایی که گویا روس ها در مقابل قتل سربازان امریکا در افغانستان به طالبان پول پاداش داشته باشد، وجود ندارد.

اما میتوان گفت که در سال های جنگ نیروهای شوروی در افغانستان، امریکائی ها به مجاهدین کمک های نظامی، مادی و سیاسی را انجام میداند که ما شاهد تحویل راکت های دافع هوا استنگر هستیم که باعث ساقط طیارات و هیلیکوپتر های هم اروی افغانستان و هم از نیروهای شوری گردید که تلفات مالی و جانی زیاد را با خود داشت. ممکن فعلاً روسیه در مقابل نیروهای امریکا در افغانستان طالبان را کمک کنند. ولی در این که در مقابل قتل سربازان امریکا پول پاداش به طالبان بپردازد، چنین اطلاعات در درست نیست. اصلاً این سوال در افغانستان گمان میرود که امریکا با این بهانه می خواهد شکست خود را در افغانستان اخفا کنند و تمام ناکامی های خود را به دوش روسیه بسپارد.
طالبان نیز این ادعا را رد نموده گفته اند که هیچ نوع ارتباط با استخبارات روسیه ندارند از طرف روسیه هیچ نوع کمک مالی به ایشان صورت نگرفته است.

این در حالیست ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اظهارات امریکا در مورد روسیه بخاطر تبانی با گروه طالبان برای کشتار سربازان امریکایی در افغانستان یک گمانه‌رنی و هراس از جانب جامعه اطلاعاتی امریکا است.
او گفت: "با توجه به اتهاماتی که در جلسه مطبوعاتی کاخ سفید در برابر روسیه بخاطر پرداخت انعام به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان ابراز شد. که اطلاعاتی همچنان در سطح پایین یا متوسط قرار دارد. ما از واشنگتن خواستار ارائه حقایق هستیم، که بر چی اساس چنین اظهاراتی بیان می‌شود. دوباره اعلام می‌کنم که اتهامات مطرح شده چیزی بیش از حدس و گمان و هراس جامعه اطلاعاتی امریکا نیست".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала