آغاز فعالیت دوباره داعش و القاعده پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان

© AFP 2023آغاز فعالیت دوباره داعش و القاعده پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان
آغاز فعالیت دوباره داعش و القاعده پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
عضو شوید
به باور وزیر دفاع امریکا، بعد از خروج نیروهای امریکا از افغانستان، فعالیت گروپ‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در جریان دو سال احیا خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع امریکا گفته است که بعد از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، فعالیت گروپ‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در جریان دو سال در افغانستان احیا خواهد شد.
مارک میلی، جنرال امریکایی نیز از امکان سقوط دولت کابل و همچنان انحلال نیروهای مسلح دولت افغانستان هشدار داده است.

وزیر دفاع امریکا: پس از بیرون شدن راه اندازی یورش های هوایی در افغانستان دشوار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
وزیر دفاع امریکا: پس از بیرون شدن راه اندازی یورش های هوایی در افغانستان دشوار خواهد بود

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این ارتباط ابراز نظر نموده به اسپوتنیک افغانستان گفت که قوای مسلح افغانستان در کشور مستقر است و امنیت را در سراسر افغانستان تامین می‌نماید.

وی افزود:
«بلی در این اواخر زد و خورد ها با نیروهای طالبان جریان دارد، اما سربازان ما شجاعانه مقاومت می‌کنند و مهم این است که نیروهای ما از طرف مردم ما حمایت می‌گردند. تمام تاسیسات و ارگانهای دولتی فعال است».

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در مورد گروه داعش و القاعده افزود که این سازما‌ن‌های تروریستی با طالبان یکجا هستند و مشترکاً علیه قوای مسلح و مردم افغانستان می‌جنگند.

وی خاطر نشان ساخت که قوای مسلح افغانستان توانایی مبارزه با سازمان‌های تروریستی را دارد. و میتوانند امنیت را در کشور تامین کنند.

از سوی دیگر، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ابراز نظر در این مورد، می‌گوید:

«پالیسی امارت اسلامی اینست که به هیچکس اجازه نمی‌ دهد تا خاک افغانستان را بر ضد امنیت کدام استخدام نماید. امارت اسلامی توانمندی کامل برای امنیت کشور خویش دارد. امارت اسلامی به همه اطمئنان میدهد باید در این مورد کسی تشویش نداشته باشد».

جنرال عوض، نظامی پیشین و کارشناس مسایل نظامی در این ارتباط توضیحات داده می‌گوید که همین اکنون داعش و القاعده و سازمان‌های تروریستی دیگر و همچنان بنیادگراها در افغانستان موقف خود را پیدا کرده و روابط بین المللی خود را نیز تامین نموده اند.
وی افزود:

«از طرف دولت‌های دیگر حمایت تسلیحاتی می‌گردند. هرگاه دولت افغانستان در این عرصه جدی توجه نکند، وضع شدیداً بحرانی خواهد شد که ممکن باعث فاجعه بزرگ گردد. هرگاه دولت کابل از طرف امریکا و سایر کشورها مورد حمایت مالی و تسلیحاتی نگیرد، در جریان شش ماه دولت کابل سقوط خواهد کرد و جنگ وحشتناک رخ خواهد داد که طبعاً وضع کشور کاملاً غیر قابل پیشبینی و بحرانی خواهد شد».

جنرال عوض تاکید کرد که اکنون برای دفاع یگانه راهی که وجود دارد این است که دولت افغانستان باید گروپ‌های مردمی خودجوش مانند جنرال دوستم و یک تعداد نیروهای دیگر تحت حمایت خود قرار دهد و با یک آواز، هم دولت و هم  واحدهای اداری دولتی و نقاط آسیب پذیر دولتی را باید با یک تهاجم مردمی محافظت کند. به باور وی، مهم این است که جامعه بین المللی از دولت افغانستان حمایت کند و تسلیحات هوایی و زمین را در اختیار نیروهای مسلح افغانستان قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала