روسیه دلیل ارتباط خود با طالبان را تشریح کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه دلیل روابط خود با طالبان را تشریح کرد
روسیه دلیل روابط خود با طالبان را تشریح کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: ما از هفت سال پیش وضعیت موجود افغانستان را پیش بینی می کردیم و بنابر این مذاکرات با طالبان را در دستور کار قرار دادیم.

 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، در باره اینکه چرا مسکو با طالبان ارتباط برقرار کرده است، اظهار داشت که مسکو چندین سال قبل از آغاز خروج کامل نیروهای ناتو از افغانستان، وخیم تر شدن وضعیت این کشور را پیش بینی کرده بود.

کابلوف توضیح داد: خیلی زودتر هم آن را پیش بینی کردیم و بنابراین هفت سال پیش ما شروع به برقراری تماس با جنبش طالبان کردیم.

وی تصریح کرد:  «فراموش نکنیم که اکنون در مورد اقدامات تاکتیکی صحبت می کنیم. »

روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
سفیر افغانستان: روسیه و آمریکا؛ برای دستیابی به صلح افغانستان باید اختلافات را کنار بگذارند

کابلوف گفت: «اکنون تصور کنید که اگر هفت سال پیش ما نمی توانستیم با طالبان پل ایجاد کنیم، با آنها تماس بگیریم، نگرانی ها، منافع خود را برای آنها توضیح دهیم و غربی های شکست خورده را دنبال می‌کردیم، اکنون با چه کسی صحبت می کردیم؟ آنها مشکلاتی دارند، اما روسیه می تواند با هر یک از نیروها در افغانستان صحبت کند. »

کابلوف در بخشی از سخنانش گفت: بر اساس  ارزیابی مسکو اقدامات نظامی در افغانستان می تواند دو ماه دیگر ادامه داشته باشد و طالبان قادر به کنترل چند ولایت  دیگر خواهد بود.

معاون دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه  اظهار داشت: تنش های کنونی در اوضاع افغانستان در صورت مذاکرات دولت با طالبان قابل جلوگیری بود.

"اگر دولت کابل سال گذشته نه تنها با پیشنهادات روسیه، بلکه با پیشنهادات مشترک روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان در مورد لزوم آغاز روند مذاکرات بین افغانی توجه میکرد، می توانست تا حد زیادی از آنچه امروز اتفاق می افتد جلوگیری شود و منجر به تشکیل یک دولت جدید ائتلافی شود».

به گفته این دیپلمات ارشد روس، «کابل ترجیح داد منتظر بماند تا بایدن در انتخابات ایالات متحده پیروز شود به این امید که تصمیمات دولت قبلی برای خروج نیروها از افغانستان را تغییر دهد».

کابولوف افزود:  هر گونه تلاش «طالبان»  برای آسیب امنیتی به هم پیمانان روسیه برای آن ها بسیار زیان بار خواهد بود.

این مقام وزارت خارجه روسیه گفت  از کابل و طالبان می خواهیم تا هنوز برای آغاز مذاکرات جهت ایجاد دولت ائتلافی دیر نشده است، مذاکرات را آغاز کنند.

ضمیر کابلوف گفت: در افغانستان ایجاد یک دولت ائتلافی ضروری است که طی دو یا سه سال بتواند شکل آینده حکومت را در کشور تعیین کند و در مورد سایر پارامترها توافق کند.

نماینده ویژه رئیس فدراسیون روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه  تصریح کرد:  کابل و سایر نیروهای سیاسی با نفوذ باید مذاکرات را با طالبان آغاز کنند.

این دیپلمات از افغانستان خواست که اجازه ندهد «خلا قدرت باعث  هرج و مرج در این کشور»  شود.  وی ابراز عقیده کرد که دولت موقت باید مشکلات موجود را حل کند و با ادغام طالبان در جامعه مقابله کند.

کابولوف در ادامه مصاحبه خود گفت: روسیه نگران است که گروه تروریستی داعش بتوانند از هرج و مرج جنگ در افغانستان سو استفاده کنند.

این دیپلمات در عین حال خاطرنشان کرد که طالبان  به عنوان "دشمنان آشتی ناپذیر" داعش عمل می کنند ، بنابراین آنها شبه نظامیان این گروه را نابود می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала