اسلحه جدید روسیه؛ تفنگ خودکار ویژه نبرد زیر آب

© AP Photo / Brennan Linsleyاسلحه جدید روسیه؛ تفنگ خودکار ویژه نبرد زیر آب
اسلحه جدید روسیه؛ تفنگ خودکار ویژه نبرد زیر آب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
انسان با درگیری نظامی زیر آب سازگار نیست. با این حال در ساخت تجهیزات نظامی برای کاربرد در زیر آب پیشرفت چشمگیری حاصل شده است.

اسپوتنیک به نقل از مجله پاپیولار ساینس چاپ امریکا می نویسد: یکی از راه های مسلح کردن یک سرباز نیروهای ویژه زیر آب، تفنگ های زیر آب است. اما تفنگ زیر آب روی سطح زمین بی تأثیر است و فردی که برای جنگ در خشکی نیز آماده می شود باید سلاح دوم را با خود حمل کند.

برای حل این مشکل، اسلحه های خاص تهاجمی در روسیه ساخته شده است و همزمان برای نبردهای زیر آب و روی سطح. در دفتر طراحی دستگاه تولا  وابسته به غول دفاعی روسیه Rostec، یک "تفنگ ویژه دو محیطی ​​- ADS" ایجاد شده است. با توجه به قرارگیری محفظه در پشت ماشه، استفاده گسترده از پلاستیک، این دستگاه جمع و جور و نسبتاً سبک است. این امر اجازه می دهد تا شلیک هم توسط فشنگ کالیبر 5.45 × 39 معمولی که برای AK-74 در سراسر جهان معمول است و هم  توسط فشنگ های زیر آب PSP 5.45 با نصب همان نوع خشاب های معمولی با فشنگ های مربوطه، انجام شود. "گلوله زیر آب" به شکل فشرده ساخته شده است و یک گلوله فولادی طولانی است، تقریباً کاملاً در درون فشنگ پنهان است.

دو کشتی جنگی امریکا با اردوی سوریه چه کار کرده میتوانند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
ساخت یک اسلحه علیه روسیه در امریکا متوقف شد

اسلحه جدید دارای یک لوله مارپیچی و سوئیچی برای تیراندازی در آب و هوا و مکانیزم منحصر به فرد برای تخلیه گاز و دستگاهی برای بیرون آوردن پوکه به جلو است که باعث افزایش بی خطر بودن تیرانداز می شود. تفنگ تهاجمی از دقت نسبتاً بالای شلیک برخوردار است. محدوده دید در آب - 25 متر در خشکی - 600 متراست.

در پایان ماه جون، آخرین نسخه تفنگ تهاجمی ADS در نمایشگاه بین المللی دفاع دریایی در سن پترزبورگ ظاهر شد و بلافاصله مورد توجه کارشناسان و بازدید کنندگان قرار گرفت. گزارش شده است که طراحی آن در طول چند سال به روز رسانده شده و آزمایش نمونه های اولیه در سال 2009 آغاز شد.

لازم به تذکر است که روسیه تجربه قابل توجهی در ایجاد سلاح های جنگی زیر آب به دست آورده است. در دهه 70 میلادی، تفنگ تهاجمی زیر آب APS در اتحاد شوروی ساخته شد. فاصله اصابت موثر برای تفنگ تهاجمی APS حدود 30 متر در عمق 8 متر بود (برای یک سلاح زیر آب، با غوطه وری بیشتر برد کاهش می یابد).

اسلحه روسی که تمام جهان را تسخیر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2019
اسلحه روسی که تمام جهان را تسخیر می‌کند

در خشکی، برد این سلاح تقریباً به 100 متر محدود شده بود. APS دقت شلیک و توانایی رزمی محدودی داشت. درگیری های زیر آب نوعی نادر جنگ است که تقریباً به طور انحصاری توسط نیروهای ویژه انجام می شود. نسخه جدید ADS در حال حاضر در تولید انبوه است، که آن را به سلاحی نسبتاً محبوب تبدیل می کند. دامنه شلیک تفنگ های تهاجمی دو محیطی ​​در زیر آب وسیع نیست. این یک ابزار نبرد نزدیک است. عمال شناور، مجهز به مواد منفجره که می توانند به بدنه کشتی ها متصل شوند، در طول جنگ‌ها برای دهه‌ها به عنوان خرابکار عمل کرده اند. در طول جنگ جهانی دوم، کوماندوهایی با تجهیزات دنده و باله، به اصطلاح "قورباغه ها"، برای مقابله با آنها ظاهر شدند.

نشنل اینترست راکت زیرکن روسی را یک اسلحه ترسناک خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2019
نشنل اینترست راکت "زیرکن" روسی را یک اسلحه ترسناک خواند

برد محدود شلیک تفنگ های تهاجمی دو محیطی ​​در زیر آب نشان می دهد که چنین سلاحی برای چه نوع عملیات جنگی مناسب است. چنین تفنگی می تواند یک غواص را در زیر آب در نزدیکی بندرگاه متوقف کند و یا حمله را در اسکله دفع نماید. این تفنگ تهاجمی همچنین می تواند در برابر حیوانات آموزش دیده توسط ارتش مانند شیرهای دریایی، دلفین ها و نهنگهای سفید نیز استفاده شود. در حالی که درگیری بین دلفین های آموزش دیده و غواصان مسلح خیالی به نظر می رسد، در طول جنگ ویتنام، نیروی دریایی ایالات متحده از دلفین های آموزش دیده برای تامین امنیت بندرهای نظامی استفاده کرد.

در طول جنگ سرد، هر دو ایالات متحده و اتحاد شوروی برای استفاده نظامی از گرازماهی های آنها را آموزش می دادند. اخیراً، در سال 2019، یک نهنگ سفید در سواحل نروژ کشف شد، اعتقاد بر این است که وی توسط ارتش روسیه آموزش دیده است.

توسط کلسی آترتون نوشده شده است. کارهای وی در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین، هوش مصنوعی نظامی و سلاح های هسته ای در مجلات Slate، نیویورک تایمز، فارین پالیسی و سایر نشریات منتشر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала