خانواده‌های قربانیان: طالبان در مالستان غزنی مرتکب "جنایت جنگی" شدند + ویدیو

© Sputnik / Zakarya Safariخانواده‌های قربانیان جنگی در مالستان غزنی
خانواده‌های قربانیان جنگی در مالستان غزنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
عضو شوید
شماری از خانواده‌های قربانیان و بیجا شدگان جنگ ولسوالی مالستان ولایت غزنی در یک نشست خبری اعلام کردند که طالبان پس از تصرف این ولسوالی، مرتکب "جنایت جنگی" شده و غیرنظامیانی را که در جنگ دخالت نداشته‌اند، به رگبار بسته‌اند.

نادر شاه که دو پسرش را در مالستان هنگام کوچ کردن از آن ولسوالی از دست داده است به اسپوتنیک افغانستان چنین می‌گوید: "طالبان به بهانه‌ی نداشتن تذکره دو فرزندم را اسیر گرفتند و بعداً به قتل رساندند. یک زن بیوه و ۳ طفل از هر دو پسرم بجا مانده است که با ما اکنون کابل آمده‌اند و از منطقه فرار کردیم".


مینا نادری در جریان کنفرانس امروزی گفت:

"در نتیجه حملات طالبان در ولسوالی مالستان ۴۳ نفر که همه افراد ملکی شامل زنان و کودکان می‌شود کُشته شده‌اند و حدود ۳ هزار نفر از این ولسوالی بیجا شده‌اند".

آصف سحر یکی دیگر از سخنرانان در این برنامه خبری گفت:

"ولسوالی مالستان یکی از ولسوالی‌های دور افتاده‌ی ولایت غزنی است و حکومت در جریان ۲۰ سال اخیر کمترین توجه را به این ولسوالی داشته است. وکلا و نمایندگان ولایت غزنی و ولسوالی مالستان بارها به نهادهای امنیتی مراجعه کرده‌اند که ولسوالی مالستان بسیار آسیب‌پذیر هست و روزانه مردم این ولسوالی از جانب طالبان تهدید نامه و اخطاریه دریافت می‌کردند، متاسفانه حکومت مرکزی و نهادهای امنیتی توجه نکردند و تعداد اندکی از نیروهای امنیتی که در ولسوالی مالستان بودند آن‌ها در مقابل طالبان مقاومت نتوانستند و عقب نشینی کرده‌اند و یا کُشته شده‌اند".

این بیجا شدگان طی یک قطعنامه ۶ موردی از حکومت و سازمان ملل خواستند که به بازپس‌گیری این ولسوالی کوشیده و خسارات بجا مانده از این جنگ را بپردازند و از طالبان بخواهند تا دست از کُشتار افراد ملکی بردارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала