Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

همکاران افغان نیروهای آمریکای نمی توانند ویزه خروجی دریافت کنند

© AP Photo / Shekib Rahmani Hundreds of people gather near a U.S. Air Force C-17 transport plane at a perimeter at the international airport in Kabul, Afghanistan, Monday, Aug. 16, 2021
 Hundreds of people gather near a U.S. Air Force C-17 transport plane at a perimeter at the international airport in Kabul, Afghanistan, Monday, Aug. 16, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
عضو شوید
افغان هایی که با ایالات متحده همکاری کرده اند نمی توانند اسناد خروج از کشور را بدست آورند.

به گزارش اسپوتنیک، افغان هایی که با ایالات متحده کار می کردند از انتقام توسط طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، می ترسند، اما ماه است که نمی توانند اسناد و مدارکی برای خروج از کشور دریافت کنند. هم برای گذرنامه و هم برای ویزای آمریکا مشکلات ایجاد شده است.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نگرانی درباره امنیت جانی هزاران مترجم افغان را که برای این نیروها کار می‌کردند افزایش داده است.

چندین افغان داستان های همکاری خود با آمریکایی ها و مشکلاتی را که پس از اعلام تصمیم ایالات متحده برای خروج نیروهای خود از افغانستان تا ماه سپتامبر با آن روبرو شدند.

«ریدی گل یک تن از همکاران افغان نیروهای آمریکای به اسپوتنیک گفتند: "حکایت کرد که هنگامی که هفت ساله بود، پس از شروع درگیری ها در افغانستان، او و خانواده اش به پاکستان فرار کردند و حدود 23 سال در آنجا زندگی کرد. بعد از برگشت، ریدی گل کار بر روی برنامه های مختلف آمریکا را از جمله با آمریکای های باقی مانده در بگرام آغاز کرد».    
بعداً او با صرفه جوی مقداری پول توانست مغازه ای خود را در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا باز کند. او حالا می ترسد و می گوید، شاید کسی به سراغ من بیاید و بپرسد:
چرا قبلاً برای آمریکایی ها کار می کردید؟ چرا این کار را  و آن کار را کردی؟ 

وی می گوید که بسیاری از افغان هایی که در طول اقامت آمریکایی ها در این کشور با آنها همکاری کرده اند، نگرانی های مشابهی دارند.

«پس از اعلام خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، آنها در خطر قصاص احتمالی از سوی طالبان قرار گرفتند. آنها همچنین در اخذ گذرنامه و ویزای آمریکا و همچنین تاخیر طولانی در این امر با مشکل جدی روبرو شدند.من بیش از 10 سال برای نیروهای آمریکایی کار کردم. اکنون باید چه کنم؟ من باید به ایالات متحده یا کشور دیگری بروم. دولت افغانستان می گوید که فقط پس دو ماه برایت پاسپورت می دهیم، اما این مشکل باید با زودی حل می شد».

من نمی توانم دو ماه صبر کنم. باور کنید یک روز و حتا یک ساعت در افغانستان در حال حاضر بسیار سخت است. من نمی دانم چه کنم.

این جوان افزود که اکنون به دلیل حضور طالبان از ترس از خانه بیرون نمی شود.  

به گفته وی، دریافت ویزای ویژه برای سفر به ایالات متحده برای ساکنان افغانستان بسیار دشوار شده است. تعداد کسانی که مایلند به آمریکا بروند بسیلز زیاد است.

مسیح طاهری جوان 28 ساله افغان دیگر به این خبرگزاری گفت:

«درماه آپریل برای اخذ ویزا درخواست کرده بود، اما هنوز هیچ احوالی در این رابطه دریافت نکرده است. وضعیت برای افرادی مانند ما که برای نیروهای ائتلاف کار می کردیم واقعاً خطرناک است. من نمی دانم چه کنم».

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ورود اولین گروه از افغانانی که در پایان ماه جولای از افغانستان خارج شده بودند را تأیید کرد.

گفتنی است که بایدن در آپریل اعلام کرد که قصد دارد نیروهای آمریکایی را تا 11 سپتامبر امسال از افغانستان خارج کند، اما در یک تصمیم عجولانه، نیروها را پیش موعد متذکره خارج کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала