ماین دشمن دیرین افغان ها خواهد بود

© Sputnik / Z. Sayasمعلولین، قشر زحمت‌کش اما فراموش‌ شده‌ای افغانستان
معلولین، قشر زحمت‌کش اما فراموش‌ شده‌ای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
عضو شوید
مردم افغانستان هنوز هم با اصابت به ماین زخمی و معلول می شوند و حتی عده هم جان میدهند.

به گزارش اسپوتنیک رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان ، طی مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان درباره نحوه تغییر وضعیت امنیتی این کشور از زمان به قدرت رسیدن طالبان و همچنان این که کارکنان کمیته تهدید می شوند یا خیر، و اینکه آیا کمیته برنامه ای برای تغییر حضور خود در افغانستان دارد صحبت کرد.

الکترونی شدن معاش شهداء و معلولین در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2019
الکترونی شدن معاش شهداء و معلولین در افغانستان

وی در مورد این که وضعیت قربانیان در جریان یک ماه پس از به قدرت رسیدن طالبان چگونه تغییر کرده است؟ آیا تعداد مجروحین بیشتر است یا خیر نظر خود را ابراز نموده گفت:

"گرچه درگیری ها به پایان رسیده است، اما افراد همچنان بر اثر مین و بمب های دست ساز زخمی می شوند. کارکنان ما در شفاخانه منطقه ای میرویس در قندهار می گویند، آنها افرادی را که توسط مواد منفجره زخمی شده اند، معالجه می کنند که بسیاری از آنها اطفال هستند. اغلب (مریضان) نیاز به قطع عضو دارند. این موارد را در نظر نمی گیرد که در دوره نبرد شدید تعداد زیادی زخمی شده بودند. ما همچنان شاهد وقوع مواد منفجره منفجر نشده در کشور هستیم که منجر به کشته شدن غیر نظامیان از جمله کودکان می شود که این خود به آگاهی و پاکسازی مین ها تأکید می کند.

فعلاً شفاخانه ها و مراکز ICRC چقدر شلوغ هستند؟

"افغانستان مانند بسیاری از کشورهای جنگ زده ، دارای سیستم مراقبت صحی بیش از حد است که اخیراً برای مقابله با پیامدهای جنگ و همچنین همه گیری مداوم COVID-19  تلاش کرده است. تأسیسات مراقبت های صحی اغلب غرق و کمبود بودجه هستند و اغلب قادر به ارائه خدمات با کیفیت و به موقع نیستند. بطور مثال ، در شفاخانه منطقه ای میرویس، شاهد افزایش مجروحین هستیم.

معلولین: اگر به خواسته های مان توجه صورت نگیرد خود را آتش می‌زنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2019
معلولین: اگر به خواسته های مان توجه صورت نگیرد خود را آتش می‌زنیم

بیماران ، از آنجا که تعداد مشخصی از مراکز مراقبت های صحی اولیه در سطح ولسوالی به دلیل کمبود بودجه برای حقوق بسته شده بود، ادویه و غیره برخی از این مراکز معالجوی نیز در جریان نبرد تا حدی آسیب دیدند.

  اوضاع در مناطق روستایی و مکان های صعب العبور وخیم شده است. حمایت طبی نهادی بخش مهمی از کارهای بشردوستانه ما با هلال احمر افغانستان است.

 آیا کارکنان کمیته بین المللی هلال احمر ICRC تحت تهدید قرار دارند؟

ICRC  به تمام نقاط افغانستان دسترسی دارد و ما سالهاست در مناطق تحت کنترل طالبان کار می کنیم. امارت اسلامی افغانستان هم در سطح محلی و هم در سطح مدیریت ارشد به ما تضمین های امنیتی را داده است.

  آیا قصد دارید حضور خود را در افغانستان تغییر دهید و چگونه؟

ICRC  بیش از 30 سال است که در افغانستان کار می کند. ICRC پرسنل خود را از افغانستان تخلیه یا خارج نمی کند. ما هیچ برنامه ای برای کاهش حضور کارکنان بین المللی خود نداریم. ما به همکاری در سراسر کشور با شریک خود ، هلال احمر افغانستان ادامه می دهیم. ICRC حضور خود را گسترش داده و به نیازهای رو به رشد پاسخ می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала