مجادله بین رئیس جمهور چک و سفیر امریکا

© East News / Bartosz Krupaمیلوش زیمان
میلوش زیمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلوش زمان رئیس حمهور چک از ملاقات با سفیر امریکا امتناع ورزید, زیرا سفیر امریکا در چک به خود اجازه داده رهبر چک را که قصد سفر به روسیه غرض شرکت در جشن 70 مین سالروز پیروزی را دارد, انتقاد نماید.

گفته میشود که اندریو شاپیرو سفیر امریکا در چک حین سخنرانی در یکی از کانال های تلویزیونی محلی اظهار داشت که سفر رئیس جمهور چک به روسیه غرض شرکت در سالروز پیروزی علیه فاشیزم با عث رخنه در موقف غرب در ارتباط وضع اوکرائین میگردد. او سفر زمان را اقدام کوتاه بینانه دانست.

این انتقاد سفیر امریکا, رئیس جمهور چک را عصبانی ساخت و دستور داد که سفیر امریکا را در مراسم رسمی کاخ ریاست جمهوری اجازه ندهند.

رئیس جمهور چک گفت: «دروازه شهر پراگ بروی شاپیرو سفیر امریکا بسته است. نمی توانم تصور کنم که  سفیر چک در واشنگتن به اداره ریاست جمهوری امریکا مشوره بدهد که کجا میتواند برود و کجا نمی تواند. من به هیج یک از سفرای خارجی اجازه نمیدهم که در برنامه سفر های خارجی من مزاحمت کنند".

آژآنس تاس خبر میدهد, برعلاوه زمان مساعی بعضی کشور های غربی را در انزوا قرار دادن روسیه متهم نموده گقت: «با روسیه باید روابط حسنه نتنها در ساحه تجارت, بلکه در سایر عرصه ها چون مبارزه علیه تروریزم بین المللی تامین و توسعه گردد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала