امریکا در آسیا نمیتواند با روسیه مقابله کند

© AP Photo / Wu Hongروسیه چین و هند
روسیه چین و هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توسعه همکاری نظامی روسیه و هند تمام طرح های واشنگتن را برهم زد و تلاش های آمریکا برای احیای توازن قوا در آسیا نمی تواند روند تقویت گروه بریکس را متوقف سازد.

به گزارش خبرگزاری"اسپوتنیک"، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا طیارت تکتیکی جدیدی را به دهلی نو عرضه کرده و توافقنامه ده ساله همکاری نظامی دو جانبه را با "نارندرا مودی" صدراعظم هند امضا خواهد کرد.

فرانتس ـ اشتفان گادی، تحلیلگر نظامی نشریه The Diplomat معتقد است "اقدامات آمریکا را باید پاسخ ناوقت به گسترش همکاری نظامی بین اعضای بریکس ارزیابی کرد". این تحلیلگر افزود، بریکس که با استفاده از تجهیزات نظامی روسیه رو به تقویت است، نقش ساز مستقل در جهان می شود و فقط یک اتحادیه اقنصادی نیست.

طبق آمار منتشره توسط سازمان فدرال همکاری های فناوری نظامی روسیه ، هند در سال 2014 بزرگترین خریدار تجهیزات نظامی و تسیحات ساخت روسیه بود و در مجموع 4.7 میلیارد دالر از این تجهیزات را خریداری کرد.

خبرگزاری"اسپوتنیک" می نویسد گسترش همکاری نظامی روسیه و هند تمام طرح های واشنگتن را برهم زد وآمریکا با تقویت همکاری نظامی با هند می خواهد با یک تیر دونشان زده و از یک طرف بر موفقیت های دیپلملتیک مسکو در آسیا خط بطلان کشیده و از طرف دیگر به تضادها بین دهلی نو و پکین شدت ببخشد.

کریسپین روور، کارشناس استرالیایی معتقد است این استراتژی آمریکا شکست خورده و تضادهای موجود تضادها بین دهلی نو و پکین بی اندازه رویارویی آمریکا و چین شدید نیست.

روور خاطرنشان می سازد که "روسیه یگانه شریک استراتژیک هند است و سه کشور روسیه، هند و چین ایجاد دنیای چند قطبی را به عنوان راستای اولویت دار سیاست خود انتخاب کرده اند".

وی می گوید:"ائتلاف ضد آمریکایی این سه کشور را در دراز مدت نمی توان از نظر دور داشت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала