ادوارد اسنودن اجنت سابق "سیا" قهرمان هست

© AP Photo / Richard Shotwellاستیو ووزنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت "اپل"
استیو ووزنیاک، یکی از بنیانگذاران  شرکت اپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استیو ووزنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت "اپل" گفت:" اسنودن برای من قهرمان مطلق است ".

استیو ووزنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت "اپل" در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ادوارد اسنودن خائن است یا قهرمان، گفت:" اسنودن برای من قهرمان مطلق است ".

به گزارش سایت انگلیسی شبکه تلویزیونی RT ، بنیانگذار "اپل": استیو ووزنیاک افزود:" وی با پیروی از ندای قلبی، با ایمان به قانون اساسی ایالات متحده و براساس درک خود از دموکراسی و آزادی عمل کرده است".

وی در مصاحبه طولانی خود با نشریه Arabian Business در مورد موضوعاتی درباره جاسوسی، خصلت انسان ، تجاوز به حریم خصوصی و امنیت صحبت کرد.

قبلاً  ووزنیاک، اسنودن را همطراز دانیل السبرگ، افشاگر افسانه ای فعالیت وزارت دفاع آمریکا دانسته و همچنین متذکر شده بود در یکی از برنامه ها در مسکو با این کارمند سابق آژانس اطلاعاتی آمریکا نشست داشت که اکنون در پایتخت روسیه زندگی می کند.

اسنودن کارمند فنی سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه جون سال 2013 میلادی تعدادی از اسناد محرم در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشنگتن پست" و "گاردین" واگذار شد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. بر اساس این اسناد آمریکایی ها نه فقط در کشور خود جاسوسی می کنند بلکه مراقب زندگی میلیون ها اروپایی از جمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده هستند. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هانگ کانگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اگست سال 2013 میلادی گواهینامه پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. به دنبال آن در سال 2014 ، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала