لوروف: اگر کسی تروریست باشد، پس او در همه جا تروریست است

© Sputnik / Mikhail Mordasov /  مراجعه به بانک تصاویر لوروف
لوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تروریست در همه جا تروریست است

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با برنامه« منظره بین المللی» در چینل تلویزیونی «روسیه — ۲۴»، ضمن پاسخ به سوال راجع به مناسبات کنونی با امریکا، بر موضوع مبارزه مشترک با تروریزم و طرح محک های مشترک در این جهت تماس گرفت.

وزیر خارجه روسیه گفت: " اگر کسی تروریست باشد، پس او در همه جا تروریست است و اگر کدام سازمان افراطی را در یک مورد سرکوب میکنند و در مورد دیگر، وقتیکه عین سازمان در کشور دیگر بر ضد رهبری عمل میکند که غیرقانونی اعلام شده، بر این میتوانند چشم پوشی کنند".

لوروف در ادامه صحبت اعلام داشت: حالا «دولت اسلامی» (داعش) در ساحه بزرگ سوریه و عراق خلافت اسلامی اعلام داشته است. فرستاده گان ان همین اکنون مناطق معین لیبیا را تسخیر میکنند، مشکلات در لبنان، حتی در افغانستان در مورد ظهور حضور نمایندگان داعش وجود دارند. در نتیجه بمباردمان های یمن یگانه گروه که مواضع خود را بهبود بخشیده، «القاعده» است که حالا با «دولت اسلامی» رقابت میکند. این خیلی شرطی است، به خاطریکه افراد مسلح از یک ساختار به ساختار دیگر نظر به اینکه در کجا چقدر پول می پردازد و عوامل دیگر نقل مکان می نمایند. از همین رو با تروریستان باید در ساحات محدود مبارزه کرد، بر کشورهای معین تمرکز نمود و اینکه در جوار ان چه میگذرد، نباید مدنظر گرفت، بلکه بر تحلیل مجموعی اتکا نمود.

فیصله نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لیبیا را به منظور تغییر رژیم نقض کردند، برخلاف قیود وضع شده شورای امنیت سازمان ملل متحد، اپوزیسیون را تسلیح کردن که بعداً پرابلم های عظیم در مالی و یک عده کشورهای دیگر بوجود اوردند و بر ضد مقامات قانونی با سلاح های می جنگند که برخلاف تحریمات به انهایی ارسال میشدند که میخواستند معمر قدافی را سرنگون سازند. اینچنین نباید باشد. ما باید دشمن مشترک و تهدید مشترک را مشاهده کنیم و نباید تلاش نمود خود را بنا بر اوضاع و احوال تحت برتری های خود نسبت به این یا ان رژیم در کدام کشور عیار ساخت: در کدام جای به کسی به خاطر اجازه است که در انجا رژیم از نقطه نظر غرب قابل دست دادن نیست و در جای دیگر اجازه نیست، به خاطریکه عین رژیم دیکتاوری وجود دارد، ولی او میخواهد با ما روابط حسنه داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала