پوتین اردوی تانک را ایجاد می کند

© Sputnik / Alexei Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر تانک تی 90
تانک تی 90 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردو تانک در حوزه نظامی غربی نیروهای مسلح روسیه تشکیل می شود

به گزارش رسانه ها یک اردو تانک در حوزه نظامی غربی نیروهای مسلح روسیه تشکیل می شود. وزارت دفاع این اطلاع را تایید نکرده ولی رد نیز نموده است.

این امر شایان توجه است که در کتاب راهنما وزارت دفاع منتشره در 2014 با عنوان "اردو در ارقام " در ترکیب حوزه نظامی غربی فقط دو اردو زمینی ذکر شدند. از این اطلاع چنین بر می آید که این مجموعه قبل از تصمیم گیری مربوطه منتشر شد و یا اینکه تشکیل اردوی تانک هنوز برای محافل اجتماعی و رسانه ها زیاد تبلیغ نمی شود. ولی بعید است که این مساله در یک زمان طولانی تاریک بماند. حتی با وجود اینکه روسیه از قرارداد در باره تسلیحات متعارف در اروپا خارج شد، بعید است که تمرکز تسلیحات و پرسونل در این یا آن نواحی کشور ما دور از انظار سرویس های ویژه مجهز کنونی بماند.

جنرال یوری نتکاچوف کارشناس نظامی در مصاحبه با روزنامه "نزاویسیمایا گازتا" چاپ روسیه گفت: «من قبول دارم که در ترکیب حوزه نظامی غرب روسیه یک اردو دیگری بوجود خواهد آمد". وی به این عامل اشاره کرد که در نظریه نظامی جدید مصوبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این نکته است که اکثر خطرات نظامی ازطرف غرب حدس میگرد. تا چندی پیش نیروی کافی در این منطقه وجود نداشت. این کارشناس اطمینان دارد: "تشکیل اردو تانک در منطقه "بریانسک" این مساله را حل خواهد کرد".

نتکاچوف در ادامه گفت: «البته تانک سلاح تهاجمی است. ولی غرب نباید از آن ترس داشته باشد. استقرار اردوی تانک در این حوزه — وسیله بازدارندگی است و میتواند جلو آن بی ثباتی را بگیرد که مثلا می تواند بزودی در اوکراین بوجود بیاید. این کارشناس حدس زده که بعد از چندی اوکراین بر چند بخش متلاشی شده و اختلاف نظامی در جنوب شرق آن کشور جنبه بین المللی بخود بگیرد. جنرال نتکاچوف سپس گفت: "قدرت نظامی ناتو سه برابر بیشتر از توان روسیه است و هنگامی که در اوکراین روند های بازگشت ناپذیری و شاید فروپاشی آن شروع شود ورود واحد های ناتو به آن کشور می تواند ما را غافلگیر سازد. برای اینکه کار به این وضع نکشد و ناتو بازهم به شرق حرکت نکند، روسیه به اردوی تانک نیاز دارد".

قبلا گزارش شده بود که قوماندانی اردو 20 زمینی روسیه مستقر در ولایت نیژنی نووگورود واقع در سواحل ولگا برای خنثی سازی خطر های ناشی از اوکراین مجددا به شهر وارونژ واقع  در جنوب شرقی روسیه منتقل شد. وزارت دفاع روسیه تا به حال این اطلاع را نه تایید و نه تکذیب کرده است. استقرار اردو 20 با عوامل زیادی در وارونژ تایید می شود از جمله با اعمال استاندارت آن سرزمین که به تخصیص قطعاتی زمین برای گسترش تاسیسات زیربنایی نظامی در آن ولایت دست زده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала