آغاز عملیات جدید ضد داعش در عراق

© AP Photo / uncreditedعراق
عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات آزادسازی منطقه " ناظم التقسیم" عراق روز شنبه از دو محور آغاز شد

آژانس العالم، خبر داده است که هادی العامری " منشی عمومی سازمان بدر گفت که عملیات آزادسازی منطقه " ناظم التقسیم" روز شنبه از دو محور آغاز شد، که محور اول از ناظم الثرثار به ناظم التقسیم، و محور دوم از مجمتع مسکونی به ناظم التقسیم است.

شبکه سومریه نیوز به نقل از العامری افزود که نیروهای بدر به فاصله 500 متری ناظم التقسیم رسیده اند ولی پیشروی آنان از ظهر روز شنبه به علت قطعی ارتباط و نبود امکان عبور از پل روی رود الحلوه متوقف شد، اما تلاش برای آماده کردن پل برای ادامه حرکت آنان به سمت منطقه الناظم حضور دارد.

وی ادامه داد: عملیاتی که به سمت ناظم التقسیم آغاز شد، مختص نیروهای بدر بود و نیروهای اردو و پولیس درآن مشارکت نداشتند.

العامری اظهار داشت که طیارات قوای هوائی عراق به علت نامساعد بودن شرایط جوی و طوفان گردوخاک که از دوازده روز پیش شروع شده است، در درگیری های روز شنبه مشارکت نداشتند.

العامری از قوماندان عمومی نیروهای مسلح و وزیر داخله عراق خواست که نیروهای ارتش و پولیس را برای به دست گرفتن کنترل مناطقی که در مرحله دوم از درگیری ها آزاد شدند و مساحت آن 110 کیلومتر است، آماده کند تا نیروهای بدر و نیروهای داوطلب مردمی و دیگر گروه ها به ماموریت آزادسازی بقیه مناطق از اشغال تروریست های داعش بپردازند.

هادی العامری منشی عمومی سازمان بدر روز جمعه از آزادی کامل منطقه ناظم الثرثار در شمال رمادی مرکز ولایت الانبار در غرب عراق از سلطه گروه تروریستی داعش خبر داده و گفته بود که محاصره نظامیان در آن منطقه شکسته شده است

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала