امریکا و اتحادیه اروپا میخواهند بریکس را تحت فشار قرار دهند

© Sputnik / Valeriy Melnikovسرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریابکوف: آمریکا و اتحادیه اروپا به خط مشی مهار کردن "بریکس" ادامه می دهند

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" اعلام کرد آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال کردن خط مشی مهار گروه "بریکس" ادامه می دهند و به موازین شکل گیری نهاد های جدید این گروه انتقادات غرب از آن فقط شدت پیدا خواهد کرد.

ریابکوف که هماهنگ کننده کار گروه بریکس از جانب روسیه است، ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت ما با تلاش غرب برای حفظ انحصار خود بر اهرم های مالی ـ اقتصادی برای تاثیر گذاری بر رویداد های جهان روبرو هستیم

گروه بریکس — اتحادیه غیر رسمی متشکل از کشور های برازیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی میباشد در ماه جون سال 2014 توافقنامه تشکیل بانک بریکس را در برازیل امضا شد که قرار است به مثابه یکی از بزرگترین بانک ها سرمایه گذاری در طرح های زیرساختی کشورهای عضو بریکس و کشور های رو به انکشاف توسعه یابد.

ریابکوف اعلام کرد که حالا یک تعداد کشورها به ویژه کشور های آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا برای پیوستن به بانک بریکس علاقمندی خود را نشان می دهند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن توضیح دادن درباره علت تلاش های غرب برای مهار کردن "بریکس" گفت آنها نهاد های مالی این گروه را "بازتاب دهنده روند هایی می دانند که بطور عینی باعث کاهش نفوذ پدران و بنیانگذاران سیستم برتون وودز در معماری مالی ـ اقتصادی جهان خواهد شد".

ریابکوف خاطرنشان کرد دنیا "طی زمان گذشته از تشکیل صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و بانک اروپایی بازسازی و توسعه بطور بنیادی تغییر کرده و مدتهاست که هژمونی و تسلط این ساختارها دیگر وجود ندارد"

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала