جاسوسی اقتصادی امریکا افشا شد

© AP Photoجاسوسی اقتصادی امریکا افشا شد
جاسوسی اقتصادی امریکا افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاسوسی اقتصادی برای استخبارات امریکا اولیت دارد

جاسوسی اقتصادی برای استخبارات امریکا اولیت دارد

 روزنامه Monde در ارتباط شنود غیر قانونی شخصیت های برجسته و معاملات اقتصادی اروپا مینویسد که امریکا از خدمات خاص برای جمع آوری اطلاعات استراتیژیکی استفاده میکند تا از آن سود اقتصادی بردارد.

به نظر این روزنامه، همین انگیزه اساسی شنود و تعقیب وزرای اقتصاد و سفیرقبلی فرانسه در امریکا میباشد.

نمایندگان اداره امریکا در افشا اسرار قبلی گفته بودند که جاسوسی اقتصادی را با در نظر داشت امنیت ملی انجام داده اند. اما از مطالب بدست آمده چنین بر میاید که امریکا بخاطر پیشبرد و توانائی رقابت اقتصادی خود دست به جلسوس اقتصادی زده اند. از گزارشات سایت WikiLeaks جنین برمیاید که امریکا بیشرمانه از استخبارات خود و امکانات آنها برای جمع آروی اطلاعات استراتیژیکی که برای ایشان برتری اقتصادی بدهد, استفاده نموده اند. برعلاوه در یکی از مطالب نشر شده سایت لست اهداف استراتیژیکی استخبارات امریکا علنی گردیده است که از صحت عامه گرفته تا انرژی وغیره میباشد. روزنامه می نویسد: امریکا از همگان رعایت از مقررات را می طلبد، اما خودش نقض میکند.

روزنامه Libération و سایت انترنتی Mediapart یکجا با  WikiLeaks اسناد جدید جاسوسی امریکا را فاش نمودند که در مقابل فرانسه صورت گرفته است. گفته میشود که تمام قرار داد های بزرگ فرانسه درج اسناد فاش شده میباشد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала