تعرض موفقانه کُردها بر داعش

© REUTERS / Hosam Katanسوریه
سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مدافع خلق کُرد 11 روستا در اطراف شهر عین عیسی شمال شرقی سوریه را از چنگ گروه تروریستی داعش واپس گرفتند.

به گزارش سایت عربی زبان eremnews.com با استناد به سخنگوی کُردها، جزوتام های مدافع خلق همچنین در ولایت رقه سوریه در حال نبرد با داعش هستند چون داعشی ها از آنجا برای حمله به شهرهای کُرد نشین شمال شرقی و همچنین ولایت حسکه این کشور نیروهای تقویتی دریافت می کنند.

داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدیوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

گروه دولت اسلامی که بخش عظیمی از قلمروی عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال 2014 بوده و است. بر اساس گزارش آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را 30 هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کردهای سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده اند، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала