فرانسه از تحویل کشتی های هلیکوپتر بردار به روسیه امتناع ورزید

© Sputnik / Alexei Danichevکشتی میسترال
کشتی میسترال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاریس به خاطرعدم تحویل "میسترال" ها به روسیه 1.2 میلیارد دالر می پردازد

ژان ـ ایو له دریان، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد پاریس تصمیم قطعی گرفته کشتی هلیکوپتر بردار"میسترال" را به روسیه تحویل ندهد و اگر آمریکا با خرید آنها موافقت کند، خوشحال خواهد شد.

وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری"اسپوتنیک" تاکید کرد عدم اجرای قرارداد با روسیه برای روسیه به قیمت 1.2 میلیارد دالر تمام خواهد شد اما راه دیگری وجود ندارد.

ژان ـ ایو له دریان متذکر شد پیدار کردن خریدار دیگری برای "میسترال" ها برای فرانسه دشوار است چون این هلیکوپتر بردار طبق خواست روسیه ساخته شده اند و افزود اگر آمریکا با خرید آنها موافقت کند، خوشحال خواهد شد.

یادآور می شود روسیه در جون سال 2011 قرارداد ساخت دو فروند کشتی هلیکوپتر بردار "میسترال" برای قوای بحری خود را با فرانسه امضا کرد. ساخت "میسترال"  اول در اوایل فبروری سال 2012 در کارخانه شرکت STX France در سن نازر آغاز گردید اما سپس تیرگی روابط روسیه و غرب مانع از اجرای این قرارداد شد.

کشتی هلیکوپتر بردار "میسترال" که حداکثر طول بدنه آن 210 متر است، می تواند با سرعت بیش از 18 گره دریایی حرکت کند. این کشتی هلیکوپتر بردار می تواند 16 هلیکوپتر و450 نفر نیرو را حمل کند وتعداد خدمه آن 160 نفر است. عرشه پرواز آن می تواند بطور همزمان شش هلیکوپتر را در خود جا دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала