تحویل دستگاه دافع هوا مدرن روسیه به ایران

© Sputnik / Valeriy Melnikovدستگاه دافع هوا اس-400
دستگاه دافع هوا اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات روسیه و ایران برای تحویل دستگاه دافع هوا مدرن تر از "اس-300" وارد مرحله نهایی شده و نزدیک به پایان است

این مطلب را خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از منبعی در وزارت دفاع ایران گزارش داده است.

این منبع گفت: "مذاکرات عملا به پایان رسیده است و ایران می تواند به جای اس-300 دستگاه دافع هوا مدرن تر و بهتری دریافت کند".
وی تاکید کرد: "اگر مذاکرات با موفقیت دنبال شود، ممکن است که دستگاه دافع هوا تا پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل شود".
پیشتر خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع ایران گزارش داده بود که تهران پس از رسیدن به توافق هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک، می تواند به دستگاه دافع هوا مدرن تر از "اس-300" دسترسی پیدا کند.

قرارداد تحویل سیستم های "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 کندک از این سیستم های راکت دافع هوا به ارزش حدود 800 میلیون دالر را به ایران تحویل دهد، اما در ماه سپتامبر سال 2010 " دمیتری میدویدئف" رئیس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 جون سال2010 میلادی"، تحویل سیستم های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و طیارات، هلیکوپتر ها و کشتی های جنگی به ایران را ممنوع کرد اما ولادیمیر پوتین 13 اپریل امسال با صدور حکمی تغییرات را در فرمان سال 2010 وارد کرده که یکی از آنها حذف نکته مربوط به تحویل سیستم های اس-300 است 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала