تقاضا خروج نیروهای مسلح ح ک ک از عراق

© AFP 2023 / Safin Hamedبارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند
بارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارزانی: ح ک ک باید کردستان عراق را ترک کند

مسعود بارزانی، رئیس قلمرو کردستان عراق طی بیانیه ای خروج نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (ج ک ک) از کردستان عراق را تقاضأ نمود.

به گزارش خبرگزاری "فرانس پرس"، بارزانی در بیانیه خود تاکید کرد: " به منظور جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی ترکیه، پ ک ک باید منطقه کردستان را ترک کرده و جنگ را از این منطقه خارج کند".

وی افزود: "نباید گذاشت تا زندگی شهروندان عادی اقلیم کردستان با تهدید و مخاطره روبرو شود. شهروندان عادی نباید قربانی این جنگ شوند".
تا کنون حزب دموکرات کردستان عراق که مسعود بارزانی ریاست آن را بر عهده دارد، با حضور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه در کوه های قندیل واقع در شمال شرق عراق مخالفت نکرده است.
اوضاع در ترکیه پس از کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر در حادثه انفجار انتحاری در شهر سوروچ و قتل دو پولیس در شهر جیلانپینار رو به وخامت گذاشته است. پ ک ک مسئولیت قتل دو پولیس را بر عهده گرفته و اعلام کرد این اقدام در انتقام کشتار سوروچ بوده است. به دنبال آن ارتش ترکیه عملیات نظامی را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و حزب کارگران کردستان در شمال عراق آغاز کرده است. حملات علیه پایگاه های پ ک ک در شمال عراق با استفاده از طیارت جیت اف-16 و همچنین تانک ها و توپخانه ها در مناطق سرحدی ترکیه صورت میگرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала