مبارزه با داعش نتیجه مورد نظر را نمی دهد

© REUTERS / Alaa Al-Marjani TPX IMAGES OF THE DAYمبارزه با داعش نتیجه مورد نظر را نمی دهد
مبارزه با داعش نتیجه مورد نظر را نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا در آگوست 2014 شروع به بمباران مواضع داعش نمود

این ائتلاف برای واشنگتن تقریبا 3 میلیارد دالر هزینه را به همراه داشت. اما با وجود مبالغی که مصرف شد، طبق برخی ارزیابی های موجود، تنها 10 هزار تروریست از بین رفتند و نیروهای تجسس امریکا اعتراف می کنند که گروه جهادگر تضعیف نشده است.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا چندی پیش از نتیجه حملات هوایی به مواضع داعش اظهار رضایت می کرد.

وی گفت: «ائتلاف ما حملات ی را انجام می دهد. داعش دفاع می کند. اما داعش بازنده می شود».

خبرگزاری راشا تودی با رایان مائور کارشناس حوزه امنیت ملی صحبت کرده است. این کارشناس توضیح می دهد که نیروهای داعش چگونه می توانند طرفداران خود را جذب کنند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان و محصول ایدالوژی رادیکال اسلامی است. ایجاد خلافت، جهاد خشونت آمیز و وضع قوانین شریعت به طور گسترده ای مورد تایید قرار می گیرند. این گروه طرفدارانی را با خود دارند که به واسطه آنها قدرت می گیرند. گر چه این سازمان اعضای زیادی ندارد، اما نظریه «دولت اسلامی» امروز در تمام جهان از محبوبیت برخوردار شده است. برای درک آنچه که رخ می دهد باید تعداد جهادگران کشته شده را با تعداد اعضای جدید این شبه نظامیان مقایسه کرد.

طبق ارزیابی های مختلف، در جریان یک ماه از 850 تا 1200 تروریست نابود می شوند. دلیل بی ثمر بودن این مبارزه، حجم انبوده طرفداران داعش در سراسر دنیاست. ارزیابی ها نشان می دهند که تعداد طرفداران این سازمان تقریبا با تعداد شبه نظامیانی که کشته شده اند یکسان است. به عبارت دیگر، در بهترین حالت فقط می توان این مقایسه را انجام داد. زیرا اعداد و ارقام کسانی که به این گروه می پیوندند در عراق، سوریه، مصر و دیگر کشورها قابل توجه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала