بهانه جوئی امریکا برای حمله به سوریه

© Flickr / manhhaiاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ما اپوزیسیون میانه رو را آموزش میدهیم و مسلح می کنیم

ایالات متحده آمریکا  با استفاده از طیارات بدون پیلوت که  از پایگاه  هوایی آمریکا در ترکیه پرواز کرد  اولین  ضربه هوایی را به خاک سوریه وارد آورد.   مواضع « داعش» در  شمال کشور سوریه  هدف این حمله بود.

طبق اطلاعات  موجود، آمریکا قصد دارد  از طیارات جنگی نیز در این عملیات استفاده کند.  اوایل هفته جاری،  کاخ سفید  قصد دارد با استفاده از نیروی هوایی به بهانه ی دفاع از به اصطلاح اپوزیسیون  میانه رو  سوریه، نیروهای دولتی این کشور را هدف قرار دهد.  واشنگتن در همکاری نزدیک با انقره  عملیات خود را انجام میدهد که به آمریکا  اجازه  داد از پایگاه هوایی  در  « اینجیرلیک»  ترکیه استفاده کند.  مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه  توسعه عملیات  مبارزه با گروه « کشور اسلامی»  در شمال سوریه را وعده داد.

وی اعلام داشت: « ما اپوزیسیون میانه رو را آموزش داده و مسلح می کنیم».

طبق گزارشات  شرکت خصوصی  اطلاعاتی — تحلیلی آمریکایی  « استرات فور» ، ترکیه نه فقط به آموزش  اعضای اپوزیسیون  سوریه می پردازد بلکه تانک ها را در سرحد با سوریه مستقر می کند.  سرویس اطلاعاتی  عکس های اقمار را منتشر کرد  که در آنها  تانک های جنگی  ترکیه  و  واحدهای  همراه، مواضع  دفاعی در نزدیکی  سرحد ترکیه — سوریه را اشغال کرده اند.  این عکس ها اواخر  ماه جئولای گرفته شدند. همانا در آن زمان  واشنگتن  و انقره  در رابطه با  ایجاد   منطقه حایل در شمال سوریه به توافق رسیدند.

 طالب  ابراهیم کارشناس سیاسی  از دمشق  عملیات آمریکا  در  شرق نزدیک را مشکوک می داند.

وی گفت: «  واشنگتن قصد ندارد بطور جدی با  گروه « کشور اسلامی» (داعش) مبارزه کند.  رفتار آمریکا در سوریه و عراق  شک بر انگیز است.  نقش ترکیه در این  قضیه نیز مشکوک است و تا کنون روشن نشده است.

 تمام اقدامات آمریکا در شرق نزدیک — در سوریه و عراق و لیبیا —  غیر قانونی است.  اینک جهت تازه ای  برای آنها ظاهر شده است. به گفته خودشان آنها با  « داعش»  مبارزه می کنند و قصد دارند  از اپوزیسیون میانه رو  که با این گروه در حال جنگ است دفاع کند.  بد نیست به تعداد مخالفان میانه رو توجه شود —  جمعاً 60 نفر.  بدین ترتیب آمریکا  برای  هدف قرار دادن  نیروهایی  که در  مناطق سرحدی  نگهبانی می دهند  و  ارتش  سوریه  آماده می شود اگر  آنها به این چند نفر شورشی  اپوزیسیون  حمله کنند.  به عقیده من،  این فقط بهانه ای برای  حمله به سوریه  و  دامن زدن به جنگ جدید در شرق  نزدیک است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала