روسیه کشتی طیاره بردار اتمی می سازد

© Sputnik / Andrei Babushkinروسیه کشتی طیاره بردار اتمی می سازد
روسیه کشتی طیاره بردار اتمی می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه به جای "میسترال" کشتی طیاره بردار اتمی می سازد

روسیه در حال ساختن کشتی طیاره بردار جدید است که از لحاظ خصایل تخنیکی خود از کشتی هلکوپتربردار فرانسوی "میسترال" برتر خواهد بود.

به نوشته نشریه International Business Times با استناد به بیانیه سخنگوی شرکت متحده کشتی سازی روسیه ، کشتی طیاره بردار جدید مجهز به دستگاه انرژی اتمی خواهد بود چون در اینصورت از قابلیت های بیشتری برخوردار می شود.

این نشریه خاطرنشان می سازد کرملین در همان ماه می قبل از برهم خوردن خرید کشتی های هلیکوپتر بردار فرانسوی "میسترال" اعلام کرد که قصد دارد چنان کشتی های جنگی بسازد که از لحاظ مشخصات حربی به مراتب نسبت به میسترال برتر باشند.

سرگی ولاسوف، منشی عمومی دفتر طراحی روسی "نفسکی" معتقد است کشتی طیاره بردار بر جدید را می توان با دستگاه انرژی اتمی یا بدون آن ساخت. اگر در این کشتی طیاره بردار دستگاه انرژی اتمی وجود داشته باشد، قادر به حمل تقریبا70 فروند طیاره اما بدون این دستگاه قادر به حمل حدود 55 فروند طیاره خواهد بود.

انتظار می رود آزمایش دستگاه هسته ای برای کشتی طیاره بردار جدید در ناوشکن روسی "لیدر" صورت بگیرد. پیش بینی می شود کار ساخت این کشتی طیاره بردار در سال 2030 میلادی یا اندکی دیرتر پایان یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала