روسیه ابرقدرات فضائی است

© Photo / DOD / US Marine Corps Sgt. Aaron Hostutlerمارتین دمپسی
مارتین دمپسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال دیمپسی: روسیه مجهز با پتانسیال قوی فضائی گردیده است

سایت رسمی وزارت دفاع امریکا خیر داد: جنرال مارتین دیمپسی رئیس کمیته مشترک قرارگاه های عمومی قوأ پیاده امریکا حین ملاقات با نمایندگان نیرو های دفاعی ایرلند در دوبلین اظهار داشت که روسیه سعی می ورزد شرایط را ایجاد نماید تا ناتو توانائی اجرائی وظایف خود را نداشته باشد.

جنرال امریکائی تاکید کرد که روسیه پتانسیال فوق العاده سنگین در کیهان، فضائی سایبری، راکت های بالدار مستقر شده در زمین و کشی های تحت البحری خشمناک را با خود دارد.

او گفت: "به نظرمن، یکی از جهات فعالیت روسیه — یا بی اعتبار ساختن ناتو و یا وظیفه دیگر خطرناکتر از آن- یعنی ایجاد شرایط است که ناتو توانائی عملی نمودن وظایف خود را نداشته باشد". او در ارتباط موقعیت مخاطره آمیز که اکنون ناتو بنا بر وضع ناگوار دانسک قرار گرفته است, تاکید نمود.

قبلاً ناتو با در نظر داشت سو تفاهم با روسیه ، تدابیر توسعه فعالیت نظامی خود را در اروپا اتخاذ نمود، منجمله نیرو های عکس العمل عاجل خود را در اروپای شرقی تقویه نمود. حالا نیرو های امریکا در اروپا افزایش یافته و برنامه های تطبیقات نظامی و گزمه های سرحدی آغاز و همزمان مصارف نظامی ناتو ازدیاد گردیده است.

والری گراسیموف لوی درستیز وزارت دفاع روسیه به نوبه خود اظهار داشته است که متهم نمودن روسیه به سیاست ارتجاعی- بهانه برای ناتو است تا در اروپا فعالیت های خود توسعه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала