پان گی مون عازم چین میشود

© Sputnik / Iliya Pitalevپان گی مون
پان گی مون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی ملل متحد در مراسم یادبود جنگ دوم جهانی عازم چین میشود

پان کی مون، سرمنشی سازمان ملل متحد آمادگی خود را برای شرکت در مراسم رسم و گذشت چین به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم تائید نمود

آژانس خبرگزاری "شینهوا" حبر داد که روز جمعه جاپان در واکنش به خبر حضور پان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد در مراسم رسم و گذشت نظامی چین به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و "پیروزی بر امپریالیزم جاپان در آسیا" شدیدا ابراز نارضایتی کرده و اعلام نمود این سفر بی طرفی سرمنشی این سازمان بین المللی را تحت سئوال قرار میدهد.

به گزارش خبرگزاری "شینهوا"، سرمنشی سازمان ملل با وجود نگرانی های اعلام شده از سوی دولت جاپان در باره سفر وی به چین و شرکت در مراسم رسم و گذشت نظامی به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در این کشور تاکید کرد که در این مراسم حضور می یابد.

وی گفت: "کمک و فداکاری چین در جریان جنگ جهانی دوم کاملا شناخته شده است و مردم جهان به خاطر رنج های چین در این جنگ با آن همدردی کرده ‌اند".

سرمنشی سازمان ملل افزود: "مهم است که ما به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چه نوعی درس ها را از آن آموخته یم و آنرا فراموش نکنیم و به سمت آینده ای روشن تر بر اساس دروس تاریخ حرکت کنیم".

مراسم جشن به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در روز های 2 تا 6 ماه سپتامبر در چین برگزار می شود. قرار است که دبیر کل سازمان ملل در چار چوب سفر خود به پکن با شی جین پینگ رییس جمهور چین و دیگر مقامات چینی دیدارها و گفتگوهایی داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала