پوتین عازم چین میشود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپوتین 70 سال پیروزی در جنگ جهانی دوم را در چین جشن می گیرد
پوتین 70 سال پیروزی در جنگ جهانی دوم را در چین جشن  می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین 70 سال پیروزی در جنگ دوم جهانی دوم را در چین جشن می گیرد

این هفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه راهی پکین می شود، هدف اساسی از این سفر حضور وی در مراسم جشن 70 مین سالروز پایان جنگ جهانی دوم میباشد.

ولادیمیر پوتین به تاریخ 2 سپتامبر طی یک دیدار دولتی عازم جمهوری خلق چین میشود، که روز در مراسم رسم وگذشت نظامی به مناسبت 70 مین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و "پیروزی مردم چین بر تجاوزگران جاپان" شرکت میورزد و آن قرار است روز پنجشنبه برگزار شود.

در واقع مراسم شکوهمند درمرکز چین تداوم رژه هفتادمین سال پیروزی در مسکو در ماه مه خواهد بود که در آن شی جین پینگ رئیس جمهروی خلق چین شرکت کرد. از میدان تیان آنمن در میان نظامیان کشور های خارجی عمدتا از کشور های ذینفع همچنین 85  نظامی گارد کرملین از غند "پرئوبراژنسکی" رد خواهد شد هم مانند قطعات گارد افتخاری ارتش چین در رژه میدان سرخ مسکو پایانبخش رژه پیروزی بود.

دو کشور در مناسبات خود با غرب نظر واحد دارند و احتمالاممکن سران آمریکا, بریتانیا و جاپان در پکین شرکت نورزند. در این اوضاع بازدید ولادیمیر پوتین از پکین نشان می دهد که روسیه و چین از دیدگاه مشترک به تاریخ جنگ جهانی دوم برخوردارند. مقام ها، پیشکسوتان، کارشناسان و کارکنان رسانه های گروهی در مصاحبه با روزنامه "کامرسانت" چاپ روسیه گفتند که نقش قطعی در آزادسازی چین از اردوی کوانتونگ جاپان" با نیرو های شوروی بود. (چین هنگام جنگ در اراضی خود در سالهای 1937- 1945 بیش از 35 میلیون نفر را از دست داد).

طرفین بعلاوه مراسم شکوهمند به تداوم تماس های سران دو کشور  توجه می کنند. همصحبت های "کامرسانت" در پکین یادآوری کردند که سران چین و روسیه هر سال لا اقل پنج — شش بار در حین همایش های متفاوت با همدیگر ملاقات می کنند. در این رابطه "چنگ گو پینگ" معاون وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: "سال جاری جایگاه خاصی در همکوششی روسیه و چین خواهد داشت که به سطح جدیدی ارتقا می یابد. تماس های برقرار شده میان رئیس جمهور پوتین و رئیس شی جین پینگ — پدیده ای است که به ندرت در عمل مناسبات میان دولت ها یافت می شود".

"آندره دنیسوف" سفیر روسیه در پکین به نشریه "کامرسانت" گفت: بعلاوه دیدار دو رهبر در پکین مذاکرات در قالب وسیع با شرکت نخست وزیصدراعظم ها و وزیران خارجه و دیگر مقام های بلندپایه دو کشور بعمل خواهد آمد. ما بطور یکسان به جهان نگاه نمی کنیم و هر کشور دارای منافع خود است، لیکن هم آوازی برخورد ها بسیار بالا است. انتظار می رود که بر اثر دیدار کنونی سران بیش از 20 سند به امضا برسد". چنگ گو پینگ به نوبه خود ضمن صحبت در باره مراسم در پکین اعتراف کرد که هنگام تدارک آن از "تجربه روسی بسیج روحیات میهن پرستی" استفاده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала