جان کری حاضر مذاکره با بشار اسد شده است

© AP Photoجان کری
جان کری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از آمادگی کشورش برای مذاکره با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

وزیر امور خارجه امریکا از آمادگی کشورش برای مذاکره با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

وزیر خارجه امریکا شنبه در لندن آمادگی کشورش را برای مذاکره با بشار اسد اعلام و بر ضرورت اغاز مذاکرات برای حل بحران سوریه تأکید کرد.

کری همچنین از روسیه و ایران خواست از نفوذ خود در این زمینه استفاده کنند. او خاطرنشان کرد که بشار اسد باید کناره گیری کند اما ضرورتی ندارد که این کار بلافاصله پس از حل بحران صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم جان کری وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: امریکایی ها از همکاری روسیه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش استقبال می کنند.

وی روز جمعه تصریح کرده بود که اوباما، گفتگوی نظامی با روسیه برای حل بحران سوریه را گام بعدی و مهم می داند و امیدوار است این گفتگوها به زودی آغاز شوند.

روزنامه های انگلیسی، پیشنهاد گفتگوی نظامی امریکا به روسیه برای حل بحران سوریه را علامه ناتوانی سیاستمداران این کشور در حل بحران سوریه دانستند و خاطرنشان کردند که عقب نشینی امریکا از بحران سوریه، باعث آن می شود که بشار اسد در قدرت باقی بماند.

تحلیلگران غربی نیز تغییر مواضع امریکا را ناشی از آن دانستند که دولت امریکا متقاعد شده است که بدون کمک روسیه، برخورد نظامی با مسئله داعش بی نتیجه است.

حقیقت این است که حملات هوایی ائتلاف امریکایی بدون دخالت نیروی زمینی، بی نتیجه است و قوای مسلح سوریه نیروی مبارز با تروریزم است، مشروط بر اینکه غربی ها واقعاً خواستار از بین بردن تروریزم باشند.

آشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا نیز در تماس تلفنی با همتای روسی خود، سرگئی شویکو، نابودی داعش و تضمین تغییر سیاسی در سوریه را دو هدفی دانست که باید برای تحقق آنها تلاش کرد.

به این ترتیب برخی ناظران معتقدند گفتگو بین واشنگتن و مسکو برای هماهنگی نظامی در سوریه می تواند مقدمات هماهنگی مستقیم یا با وساطت روسیه بین واشنگتن و ارتش سوریه را برای مقابله با گسترش داعش در منطقه فراهم کند. و این نشان می دهد که تغییر مواضع امریکا نسبت به سوریه به نفع آن دسته از نظامهای منطقه که به دنبال براندازی نظام سوریه از طریق کمک به گروههای تروریستی بودند، نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала