قصر سفید: بارک اوباما در جریان صحبت ولادیمیر پوتین را به پیوستن با ایتلاف ضد داعش دعوت خواهد کرد

© AP Photo / Jacquelyn Martinجوش ایرنیست
جوش ایرنیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دعوت ولادیمیر پوتین توسط اوباما جهت پیوستن با ایتلاف ضد داعش

به گفته جوشی ایرنیست نماینده قصر سفید، بارک اوباما رهبر امریکا قصد دارد شخصاً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه را به پیوستن به ایتلاف ضد «دولت اسلامی» (داعش) دعوت نماید. در این باره خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داده است.

ایرنیست گفت: " رئیس جمهور اوباما از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مورد بررسی سهم سازنده در مساعی دوامدار بر ضد داعش که در ان بیش از 60 کشور شامل اند، دعوت بعمل خواهد اورد". او همچنان اظهار داشت که ملاقات رهبران دو دولت میتواند به «پی ریزی اساس جهت بهبود هماهنگی روسیه و امریکا در باره سوریه» کمک خواهد کرد.

ایشتون کارتر وزیر دفاع امریکا نیز راجع به امادگی واشنگتن جهت کار مشترک با مسکو در مبارزه علیه گروه تروریستی«دولت اسلامی» اعلام داشته است.

رهبر پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: "شاید، ولی تا به حال روشن نیست که چنین مطابقت میتواند در باره سوریه وجود داشته باشد. تصور میشود که در انجا امریکا و روسیه منافع مشترک شکست نهایی داعش و تغییرشکل سیاسی بعد از رژیم اسد که کشور را حفظ و بازسازی کند، باهم متحد می سازد. باوجود این، امریکا باور دارد که از این دو منافع باید بصورت موازی پیروی خواهد کرد و ما برای کار با روسیه بر این بنیاد اماده می باشیم".

ولی کارتر افزود، که همکاری ممکن با روسیه در باره سوریه بر موضعگیری امریکا در باره اوکراین یا رژیم تحریمات تائثیر نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала