حل صلح آمیز بحران سوریه

© Sputnik / Iliya Pitalevبان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم
بان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پان کی مون: باید عاجل به راه حل صلح آمیزی بحران سوریه دست یابیم

پان کی مون، سرمنشی سازمان ملل متحد اعلام کرد که سازمان ملل متحد آماده است با همه طرف های سوریائی برای دستیابی به آتش بس کامل در این کشور کار کند.

پان کی مون روز شنبه در نشست خبری در ژینو با اشاره به این که جامعه بین المللی باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابد، اظهار داشت: "سازمان ملل متحد آماده است همه آنچه را که دستش ساخته است، انجام دهد تا روند سیاسی در این کشور آغاز و پیش برود. ما آماده ایم با همه طرف های سوریائی در این زمینه کار کنیم".
وی گفت: "هدف از این روند دستیابی به مدیریت ملی در سوریه است که به دنبال آن تصویب قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات خواهد بود".
پان کی مون خاطر نشان کرد که بحث در خصوص سرنوشت بشار اسد نیز باید در این مسیر باشد.

روز جمعه مذاکرات چند جانبه درباره مسئله سوریه در وین برگزار شد. این مذاکرات با شرکت نوزده هیئت از جمله نمایندگان پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد ، ایران و عربستان سعودی صورت گرفت.
شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که از سازمان ملل متحد بخواهند روندی را جهت برقراری آتش ‌بس و برگزاری انتخابات تازه در این کشور آغاز کند اما در مورد آینده بشار اسد به توافق نرسیدند.

یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارچ سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحدЕ بیش از 190 هزار نفر کشته و تعداد آوارگان نیز حدود 5 میلیون نفر محاسبه می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала