آمادگی امریکا در همکاری با روسیه و چین

عضو شوید
امریکا برای همکاری با مسکو و پکن در ترانس آتلانتیک آماده است

روز دوشنبه جون کری به کانال تلویزیونی میر گفت که امریکا همکاری های خود را با مسکو و پکن توسعه می دهد و سایر دولت ها هم می توانند به مشارکت ترانس آتلانتیک ملحق شوند. اوباما گفت: «اگر آنها موافق باشند که استانداردها را بهتر سازیم و طبق استانداردهای ممتاز رفتار کنیم، درب های همکاری برای همه باز، شفاف و با احساس مسئولیت خواهد بود».

جون کری همچنین در گفتگو با کانال «میر» تصمیم برای اعزام نیروهای ویژه امریکا به سوریه را تفسیر کرد. جون کری گفت تعامل میان قدرتها با توسعه عملیات هوایی ضروری به نظر می رسد. به گفته وی، منظور انجام هماهنگی های اولیه برای عملیات هوایی است و بعد از آن بسته به موفقیت مذاکرات بین المللی در حل و فصل اوضاع سوریه و توافق با بشار اسد درباره آینده کشور، هماهنگی ها را بیشتر خواهیم کرد.

جون کری گفت: «ما مایل به همکاری های بیشتر هستیم، اما همه چیز بسته به تصمیمات سیاسی روسیه است». جون کری با تفسیر اقدامات هماهنگ بعدی بین روسیه و امریکا گفت که تنها گزینه برای پایان دادن به جنگ این است که بشار اسد از مقاومت برای تشکیل دولت جدید خودداری کند. به این ترتیب او می تواند کشورش را نجات دهد. حضور روسیه فقط به خاطر حکومت بشار اسد می تواند در منطقه مشکل ایجاد کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала