پوتین فرمان اجرای طرح دفاعی فدراسیون روسیه را امضا کرد

© Sputnik / Aleksey Druzhininپوتین فرمان اجرای طرح دفاعی فدراسیون روسیه را امضا کرد
پوتین فرمان اجرای طرح دفاعی فدراسیون روسیه را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجرای پلان دفاعی فدراسیون روسیه را در سالهای 2016-2020 امضا کرد.

خبر امضا پلان دفاعی فدراسیون روسیه در وب سایت رسمی اطلاعات حقوقی منتشر گردید.

در این گزارش آمده است،؛ طرح دفاعی فدراسیون روسیه که از سال 2016 تا 2020 در نظر گرفته شده است، از تاریخ اول جنوری سال 2016 به اجرا گذاشته می شود. مجموعه سندهای نظامی که در سال 2013 به امضا رسیده و تا سال 2016 اعتبار دارد، شامل این طرح می باشد. آقای پوتین خاطر نشان ساخت، پلان دفاعی روسیه برای نخستین بار در سال 2013 تدوین و تایید گردید. به گفته وی، خطرات بالقوه، تهدید به امنیت کشور، اقدامات اساسی در تقویت نیروهای مسلح و اجرای برنامه های تسلیحاتی شامل این پلان می باشد. رئیس جمهور روسیه گفت: وظایف خاص وزارتخانه ها و ارگانهای دولتی در سطوح مختلف در این پلان مشخص شده است.

پوتین می گوید، روسیه سیستم حملاتی را توسعه می دهد که بتواند بر هرگونه دفاع راکتی غلبه کند.

پوتین در جلسه رشد توسعه قوای مسلح گفت، ما بر روی سیستم دفاع راکتی کار می کنم، اما در قدم اول، طوری که من بارها گفتم، بر روی سیستم حملاتی کار می کنیم، تا بتواند بر هرگونه دفاع راکتی غلبه کند. هدف اصلی دفاع راکتی ایالات متحده، خنثی سازی پتانسیل هسته ای روسیه است. وی علاوه کرد، ایالات متحده و شرکایش کار بر روی ساخت سیستم دفاع جهانی را ادامه می دهند و متاسفانه نگرانیهای ما و پیشنهادات ما به همکاری درنظر گرفته نمی شود.

پوتین افزود، بارها به روسیه اعلام کردند که بخش اروپایی سیستم دفاع راکتی ایالات متحده در رابطه به تهدید راکتهای بالستیک ایران توسعه می یابد. البته ما اوضاع حل و فصل پرابلم هسته ای ایران را که توافقنامه آن امضا شده است را درجریان هستیم. علاوه بر این پارلمانهای دو کشور تایید کرده است. کار بر روی سیستم دفاع ضد راکتی ادامه می یابد.

پوتین گفت، لینک به تهدیدات هسته ای ایران و کوریای شمالی پوششی از برنامه های واقعی ایالات متحده است. و هدف واقعی آنها خنثی سازی استراتژی پتانسیل هسته ای دیگر کشورهای هسته ای، یعنی روسیه است. و در نتیجه تمایل به بدست آوردن یک مزیت قاطع با تمام عواقب بعدی است.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان ساخت، ما به تکرار گفته ایم، که روسیه اقدامات ضروری برای تحکیم پتانسیل استراتژی نیروی هسته ای را انجام می دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала