اپوزیسیون ترکیه: حادثه جنگنده سو- 24 از قبل برنامه ریزی شده بود

© Photo / Facebookایدریس بالوکین
ایدریس بالوکین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایدریس بالوکین معاون حزب دموکرات خلق ترکیه گفت: حمله قوای هوایی ترکیه به جنگنده سو-24 روسیه از قبل برنامه ریزی شده بود. وی معتقد است، این اقدام ترکیه ممکن است به دستور اردوغان برای دخالت در عملیات ضد تروریستی در سوریه انجام شده باشد.

قوای هوایی ترکیه روز سه شنبه جنگنده سو-24 روسی را که در عملیات هوایی علیه سازمان تروریستی "دولت اسلامی" داعش در سوریه اشتراک داشت، مورد هدف قرار داد. ترکیه اعلام کرد، که این اقدام به دلیل نقض حریم هوایی این کشور صورت گرفته است.

با این حال، بالوکین افزود: رهبری سیاسی ترکیه با هدف قرار دادن جنگنده روسی مخالفت خود را با حملات هوایی روسیه در سوریه نشان داده است.

معاون حزب دموکرات خلق ترکیه به آژانس خبری" ریانووستی" گفت: کاملا روشن است، سقوط طیاره جنگی روسیه از قبل پلان ریزی شده بود. طوریکه ما می بینیم، روز گذشته این سناریوی سیاسی به اجرا گذاشته شد. دلایل اصلی سقوط این جنگنده، این است که حزب عدالت و توسعه ترکیه، (حزب حاکم ترکیه) مداخله در عملیات علیه گروه تروریستی "جبهه النصره"، احرار الشام" را اقدام ضروری میداند.

وی افزود: این اقدام به منظور حافظت از مردمان ترکمن این کشور صورت گرفته، اما حزب حاکم زمانی که ترکمن های این کشور در موصل تلیفار در سال 2014 کشته شدند، هیچ اقدامی نکرد.
حزب دموکرات خلق از حقوق اقلیت های ترکیه حمایت می کند. اگر این حزب می توانست در انتخابات پارلمانی ترکیه 80 چوکی را از آن خود و نفوذ خود را تقویت دهد، قادر به تغییر نظامی سیاسی ترکیه در ریاست جمهوری می شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала