بازداشت خبرنگاران افشاگر در ترکیه

© AP Photo / Vedat Arik, Cumhuriyetبازداشت خبرنگاران افشاگر در ترکیه
بازداشت خبرنگاران افشاگر در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری" تاس" دولت ترکیه دو خبرنگار افشاگر را بازداشت کرده است. جان دوندار مدیر مسئول و اردم گل گزارشگر روزنامه "Cumhuriyet " در انقره به اتهام جاسوسی و اشتراک در سازمان های تروریستی بازداشت شده و در محاکمه شهر استانبول حضور یافتند.

روزنامه جمهوریت در ماه می سال 2015 تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌داد، موترهای ترکیه برای گروه‌های تروریستی که علیه دولت سوریه مبارزه می کنند، سلاح حمل می کنند. در بیانیه این خبرنگاران آمده است، این تصاویرها در ماه جنوری سال 2014 زمانی که مقامات دولت محلی در حال بررسی این موترها بوده و با مامورین امنیتی درگیر شده بودند، گرفته شده است. این روزنامه مدعی شد، این عکس ها ثابت می کند که دولت ترکیه مخفیانه به شورشیان مسلح سوریه سلاح ارسال می کند.

مقامات ترکیه ابتدا این اتهامات را رد و ادعا کردند، این موترهای کمک های بشر دوستانه بودند. پس از آن، برخی از مقامات ترکیه گفتند، ممکن است این موترهای سلاح بوده که برای ارتش ترکمن ها در شمال سوریه ارسال شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این مورد گفته است، چی فرقی می کند که بار این موترها سلاح بوده یا نی، حالا هر چیزی که بوده، حتما به نفع این کشور می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала