وزیر امور اطلاعات سوریه: ترکیه طیاره روسی را بخاطر کمپنی نفت اردوغان هدف قرار داده است

© AP Photoعمران الزعبي
عمران الزعبي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده اف 16 قوای هوایی ترکیه طیاره جنگی روسی را بخاطر منهدم ساختن صدها تانکر نفت که تروریستان دولت اسلامی قصد داشتن آنها را به ترکیه انتقال دهند، تیرباران کرده است.

عمران الذبیح وزیر اطلاعات سوریه در مصاحبه ای با آژانس خبری" ریانووستی" گفت: تمام آن نفت ها را پسر اردوغان خریداری کرده بود. به گفته وی، تروریست دولت اسلامی داعش آن نفت را به شرکت پسر اردوغان فروخته و در زمان انتقال جنگندهای روسیه آنها را از بین برده است. وزیر اطلاعات سوریه افزود: ترکیه از اینکه جنگنده های روسی مواضع داعش و بیش از 500 تانکر نفت را از بین بردند، عصبانی شده و از خود چنین واکنشی نشان داد. به گفته وی، این اقدام روسیه روی اعصاب اردوغان تاثیر کرده است. به گفته نه تنها از سوریه نفت، بلکه گندم و آثار تاریخی به ترکیه قاچاق می شود.

قابل ذکر است، طیاره نظامی اف 16 ترکیه روز سه شنبه طیاره نظامی سو-24 روسی را در نزدیکی سرحد ترکیه تیرباران کرد. ترکیه ادعا می کند که این طیاره حریم هوایی این کشور را نقض کرده و به این دلیل مورد هدف قرار گرفته است. اما پیلوت بازمانده روسی این اتهامات را رد و می گوید، طیاره نظامی روسی حریم هوایی ترکیه نقض نکرده و قوای هوایی ترکیه بدون هشدار قبلی مورد هدف قرار داد. وی افزود: ترکیه باز هم دورغ می گوید. هیچ گونه نقض حریم هوایی صورت نگرفته است. ترکیه اعلام کرد، طی 17 ثانیه 10 باز به این طیاره نظامی بخاطر ورودش به قلمرو ترکیه هشدار داده است. به گفته این پیلوت روسی، اطلاً از لحاظ تخنیکی هیچ امکان ندارد که طی 17 ثانیه 10 بار هشدار داده شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала