پوتین: طیاره سو-24 بخاطر تامین امنیت انتقال نفت داعش مورد هدف ترکیه قرار گرفت

© Sputnik / Sergey Guneevپوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در کنفرانس خبری در پاریس گفت: روسیه اطلاعاتی را دریافت کرده است که تایید می کند روند انتقال نفت داعش به خاک ترکیه همچنان ادامه دارد.

آقای پوتین افزود:" ما شواهدی در دست داریم، که متاسفانه، نفتی که در مقیاس زیاد توسط گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش و دیگر گروه های تروریستی تولید می گردد، به ترکیه عرضه می شود.

به گفته وی، هدف قرار دادن طیاره سو-24 روسی حتما دلیلی دارد و آن هم تامین امنیت انتقال نفت داعش به خاک ترکیه می باشد. رهبری روسیه گفت: ما شواهدی در دست داریم و میدانیم که چرا تصمیم گرفتند طیاره ما را تیر باران کنند. هدف اصلی سقوط دادن طیاره ما، اطمینان از تامین امنیت مسیرهای انتقال نفت از محلی که تانکرهای نفت به ترکیه انتقال داده می شود، است.

ولادیمیر پوتین اشاره کرد، مقامات ترکیه اعلام کردند، تصمیم هدف قرار دادن طیاره Su-24 توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اتخاذ نگردیده است. با این حال، برای روسیه مهم نیست دقیقا چی کسی در این مورد تصمیم گرفته است، اما دو تبعه این کشور در این حادثه کشته شدند. "ما از طرف ترکیه شنیدیم، رئیس جمهور ترکیه در مورد هدف قرار دادن طیاره ما تصمیم نگرفته، پس این تصمیم دیگران بوده است". برای ما مهم نیست، چی کسی تصمیم گرفته، اما این مهم است که این یک اقدام جنایتکارانه است و در نتیجه آن دو سرباز ما کشته شدند".

رئیس جمهور پوتین تاکید کرد، تا زمانی که برخی افراد از گروه های تروریستی برای رسیدن به اهداف شان استفاده می کنند، امکان ایجاد ائتلاف گسترده بین المللی علیه تروریزم غیر ممکن است. " در مورد ایجاد کدام ائتلاف باید سخن گفت؟ در حالیکه بمب افکن ما توسط قوای هوایی ترکیه مورد تیرباران قرار می گیرد؟ با این حال، به گفته ولادیمیر پوتین، موضوع سقوط دادن طیاره ما تقریبا در تمام جلسات دو جانبه در چارچوب کنفرانس پاریس مورد بررسی قرار گرفت.

آقای پوتین تاکید کرد، هیچ نیازی به تیرباران طیاره بمب افکن ما نبود، چرا که طیاره های نظامی ما به هیچ عنوان ترکیه را تهدید نمی کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала