ویکی لیکس: اردوغان از ماه اکتبر پلان سقوط دادن طیاره روسیه را داشت

© Sputnik / Ilya Pitalevویکی لیکس
ویکی لیکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایت افشاگر ویکی لیکس تایید می کند، اردوغان رئیس جمهور ترکیه از ماه اکتبر سال 2015 پلان داشته است ، طیاره قوای هوایی روسیه را مورد هدف قرار دهد. Fuatnavni نام مستعار یکی از وبلاگ نویسان مخالف ترکیه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر این اطلاعات را منتشر کرد.

Fuatnavni در تاریخ 12 اکتبر نوشت، اردوغان از شکست در انتخابات پارلمانی هراس دارد و بخاطر افزایش محبوبیت دولت اش گزینه از بین بردن طیاره قوای هوایی روسیه را انتخاب کرده است.

این وبلاگ نویس به طور منظم آنچه در بین مقامات ارشد این کشور اتفاق می افتاد، گزارش میداد. این وبلاگ نویس فعالیت اش را دقیقا در زمان انتشار رسوایی فساد مالی در سال 2013 آغاز کرد. تحقیقات و بررسی در مورد رسوایی های فساد مالی در ترکیه زمانی که تحقیقات به نزدیکان اردوغان رسید، متوقف گردید.

براساس گزارش رسانه ها، در حال حاضر مشخص نشده که این وبلاگ نویس چی کسی است که خود را با نام مستعار پنهان می کند، اما اطلاعات دقیقی را در مورد ساختار قدرت ترکیه منتشر می کند. ممکن است، این وبلاگ نویس "Fuatavni " یک نفر نباشد، بلکه یک گروه از نویسندگان مخالف این کشور باشد.

قابل ذکر است، حزب عدالت و توسعه حزب حاکم در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر نتوانست اکثریت کرسی ها را بدست آورد. بنا براین، گزینه- هدف قرار دادن طیاره قوای هوایی روسیه طبق نوشته این وبلاگ نویس حذف گردید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала