اینترنت باید در سطح بین المللی تنظیم گردد

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaاینترنت باید در سطح بین المللی تنظیم گردد
اینترنت باید در سطح بین المللی تنظیم گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دمیتری مدودیف صدراعظم فدراسیون روسیه در دومین کنفرانس جهانی اینترنت گفت: اینترنت باید در سطح بین المللی تنظیم گردد و تحت نظارت سازمان های بین المللی قرار گیرد و در عین حال، باید آزاد باشد.

وی افزود:" کاملا واضح است که در حال حاضر هیچ کشور نمی تواند ادعا کند که اینترنت را در سطح بین المللی تنظیم کند. به گفته وی، بنابر این، ما از سیاست تقویت نقش جامعه بین المللی در مدیریت اینترنت و توسعه  سیاست جهانی در این زمینه حمایت می کنیم. وی تاکید کرد، این اقدام باید تحت نظارت موسسات بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه بین المللی مخابرات صورت گیرد.

آقای مدودیف معتقد است، مسائل مربوط به امنیت اینترنت نیاز به بیشترین توجه جامعه جهانی را دارد. شبکه های آسیب پذیر از حملات هکرها، جنایتکاران و تروریست ها باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد- به طور مثال حملات تروریستی اخیر در فرانسه.  

براساس گزارش آژانس خبری "ریانووستی" به نقل از صدراعظم روسیه،یک سیستم کلی و نظارت پیچیده الکترونیکی ایجاد شده و این یک تهدید برای امنیت و حاکمیت ایالات متحده می باشد که باعث واکنش زنجیره ای از بی اعتمادی و ایجاد اطلاعات مسابقه تسلیحاتی می گردد.

وی افزود: "جامعه بین المللی باید یک قانون استاندارد برای کشورها در فضای اینترنت تعیین کند. کشورهای جهان نباید از قدرت خود استفاده کنند و باید به حاکمیت ملی احترام، عدم دخالت در امور کشورها، احترام به حقوق و آزادی های اساسی انسان  داشته باشند".


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала