اتحادیه عرب خواستار خروج فوری نیروهای نظامی ترکیه از عراق شد

© AP Photo / Hassan Ammarاتحادیه عرب خواستار خروج فوری نیروهای نظامی ترکیه از عراق شد
اتحادیه عرب خواستار خروج فوری نیروهای نظامی ترکیه از عراق شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" با استناد به متن اطلاعیه اتحادیه عرب، وزرای امور خارجه اتحادیه عرب، حمله نظامی ترکیه به عراق را به شدت محکوم کرده و خواستار خروج فوری بدون قید و شرط نیروهای نظامی این کشور از خاک عراق شدند.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه مداخله نظامی ترکیه در عراق را تجاوز به حاکمیت ملی این کشور توصیف کردند. آنها معتقدند، ترکیه با این اقداماتش امنیت ملی عربی را تهدید می کند. بنابراین، اتحادیه عرب خواستار خروج فوری نیروهای نظامی ترکیه بدون هیچ گونه قید و شرطی از عراق شده و از انقره خواستند از انجام چنین اقداماتی جلوگیری کرده و به حاکمیت ملی این کشور احترام قائل گردد.

علاوه براین، اشتراک کنندگان نشست فوق العاده اتحادیه عرب در قاهره حمایت خود را از اقدامات دولت عراق در چارچوب قوانین بین المللی اعلام نمودند.

سرمنشی اتحادیه عرب دستور ارائه تصمیم شورای وزیران این اتحادیه به شورای امنیت سازمان ملل را داد.

ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق گفت: اگر ترکیه نیروهای نظامی خود را از خاک این کشور خارج نکند، ما از تمام اقدامات قانونی برای خروج آنها از این کشور استفاده خواهیم کرد. به گفته وی، در حال حاضر ما کسی را تهدید نمی کنیم، اما اگر تهدید امنیت و حاکمیت ملی ما همچنان ادامه داشته باشد، ما از تمام اقدامات قانونی استفاده و پاسخ حمله نظامی آنها را خواهیم داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала