سیاست موفقانه روسیه در مقابله با داعش

© AP Photo / Raqqa Media Office, Fileاردوی سوریه
اردوی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه توانست از استراتژی موفقیت آمیزی در مبارزه علیه داعش استفاده کند

مارکوس پاپادوپولوس کارشناس روابط بین الملل از بریتانیا معتقد است که فقط روسیه توانست استراتژی موفقیت آمیزی برای مقابله با داعش به کار بگیرد. اقدامات نیروهای ائتلافی واشنگتن و هم پیمانان او با شکست کامل روبرو بوده.

این تحلیل گر که مدیر مسوول مجله پالیتیکز فِرست نیز می باشد می گوید, وقتی که رئیس جمهور باراک اوباما درباره نابود کردن شبه نظامیان صحبت کرد، قدرت گروه های تروریستی داعش هیچ حد و مرزی نداشت. تروریست ها مواضع خود را زمانی از دست دادند که قدرت های مقابل آنها یعنی مسکو و دمشق با هم متحد شدند.

به اعتقاد مارکوس، عملیات هوایی روسیه در خاک سوریه تنها عامل عقب راندن داعش در سوریه بود. برخی از کشورهای غربی تایید می کنند که ائتلاف غرب به رهبری امریکا داعش را به عقب رانده، اما این سخنان دروغین و تحریف واقعیت است. زیرا برنامه های نیروهای ائتلافی غرب با شکست کامل روبرو شد.

امریکا هنوز نفهمیده که برای پیروزی بر داعش و دیگر گروه های رادیکال باید با ارتش سوریه متحد شود. نیروهای دولتی سوریه و کردها مدتهاست که عملیات زمینی انجام می هند و افراط گرایان را متوقف کرده اند. به اعتقاد مارکوس، ارتش سوریه روح مبارزه علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی است و روسیه این موضوع را به خوبی فهمیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала