دفاع اتومات و مطمئن در مقابل حملات هوایی

© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات مدافعه هوایی
تمرینات مدافعه هوایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای جدید دافع هوا روسیه در رژیم اتوماتیک تمام فعالیت دفاعی خود را بدون دخالت انسان انجام می هد

 دفتر طراحی صنعت ماشین سازی  به نام « نودِلمان  در همکاری با کارخانه  ساراتوف  آزمایش دولتی سیستم دفاع ضد هوایی برد کوتاه « ساسنا»   را آغاز کرد.  در نیمه دوم سال 2016 میلادی، « ساسنا» باید  به قطعات دافع هوا نیروهای مسلح روسیه تحویل داده شود.  به گفته  جنرال الکساندر لئونوف،رئیس  قوای دافع هوا سیستم جدید دافع هوا « قادر است  امکانات  نیروها در مبارزه با  حملات  هوایی دشمن را افزایش بدهد».

مجتمع  طیارات ، هلیکوپترها  و راکت های بالدار و  هواپیما های بدون سرنشین را در  ارتفاع  از 20 سانتیمتر تا 5 کیلومتر  و در فاصله تا 10 کیلومتر نابود می کند.  حتی در زمان  حرکت. طراحان سعی کردند قدرت بالقوه  نظامی « ساسنا» را افزایش بدهند. هر چند عجیب به نظر می رسد  اما یکی از  عیوب سیستم جدید ئافع هوا، سیستم فعال  کشف هدف است.  این امر سیستم را برای  وسایل  رادار  دشمن آسیب پذیر می کند.  در طراحی « ساسنا» تصمیم گرفته شد از دستگاه  جستجوی هدف  و رهگیری استفاده شود.

این سیستم می تواند در دو رژیم کشف و حمله به هدف کار کند.  در رژیم اتوماتیک تمام  فعالیت بدون  دخالت اوپراتور صورت میگرد.  رژین نیمه اتوماتیک  برای  کار در شرایط دفاع زیاد  مورد استفاده قرار می گیرد.  پرسونل این سیستم از دو نفر تشکیل شده است — میخانیک — راننده و اوپراتور.  اوپراتور در داخل  زرهدار  قرار دارد.

مجموعه تسلیحات این سیستم  از —  12  راکت های مافوق صوت « ساسنا —ار» تشکیل شده است: این راکت ها بلافاصله پس از پرتاب با کمک سیگنال رادیویی هدایت می شوند. راکت با دیدن هدف  بطور مستقل  با کمک  سیستم لایزر  ناوبری  پرواز می کند.

راکت نیازی به بررسی اضافی در طول پرواز ندارد.  این راکت را می توان از  سیستم دافع هوای  زمینی و مجتمع  راکتی — توپخانه ای دریایی « پالما»  نیز شلیک کرد.

این سیستم را می توان  درموتر های تیرفتار بیش از 4 تن نصب کرد. سیستم دافع هوا « استیلِت»  « ت —38» ساخت بلاروسیه می تواند رقیب جدی سیستم  روسی باشد.  این سیستم مدرنیزه شده  دافع هوایی شوروی «  اوسا — آ.کا.ام»  با راکت جدید  « ت —382»  طراحی شده در اوکراین است. انجینران بلاروسیه  در این طرح موفق بودند.  کییف برای پیروزی در بازار  تسلیحات تلاش نمی ورزد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала