داعش نتیجه مبارزه امریکا بخاطر کسب گاز قطر می باشد

© Flickr / shannonpatrick17داعش نتیجه مبارزه امریکا بخاطر کسب گاز قطر می باشد
داعش نتیجه مبارزه امریکا بخاطر کسب گاز قطر می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مبارزه علیه رژیم اسد در سال 2000 آغاز گردیده بود

رابرت کندی وکیل،نویسنده و برادر زاده رئیس جمهور سابق ایالات متحده در مقاله ای که در ژورنال "Politico " به نشر رسید، نوشته است:" برکناری اسد رئیس جمهور سوریه برای کمپنی های امریکایی که از ساخت آخرین خط لوله گاز از قطر به اروپا امتناع ورزید، بسیار مهم است".

براساس گزارش آژانس خبری" ریانووستی" کندی در این مقاله خود نوشته است" جنگ ما علیه بشار اسد با اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز "بهار عربی" در سال 2011 شروع نشد، بلکه این جنگ در سال 2000 زمانیکه قطر ساخت خط لوله گاز به ارزش 10 میلیادر دالر از طریق عربستان سعودی، اردن، سوریه و ترکیه را پیشنهاد کرد، آغاز گردید".

بشار اسد رئیس جمهور سوریه بخاطر دفاع از منابع روسیه از امضای توافقنامه ساخت این خط لوله گاز خودداری ورزید و از ساخت خط لوله گاز ایران به لبنان حمایت کرد. این پروژه تامین کننده عمده گاز قطر به اروپا بود.

در این مقاله آمده است،" بلافاصله پس از شکست پروژه قطر سازمان های استخباراتی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل فعالیت های خود را برای سرنگونی رژیم اسد آغاز و به تامین مالی مخالفان پرداختند. به گفته وی، سازمان سیا 6 میلیون دالر را برای ساخت یک برنامه جالب و مفید برای سرنگونی رژیم اسد به شبکه تلویزیون "Barada "بریتانیا، پرداخته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала