تانک های ناتو به شرق اروپا منتقل می‌گردد

© AFP 2023 / DANIEL MIHAILESCUناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنا به اسناد دریافت شده بیش از 4000 سرباز و 250 عراده تانک ناتو برای مقابله با روسیه به اروپائی شرقی منتقل میگردد.

نقشه های ناتو مبنی بر انتقال یک لوأ موتوریزه کامل به «جبهه شرقی» به خاطر ترس از خطر حمله احتمالی روسیه آشکار شد. بنا به اسناد دریافت شده بیش از 4000 سرباز و 250 عراده تانک منتقل خواهد گردید.

روز چهارشبه پنتاگون انتقال یک لوا به اروپای شرقی برای دفاع از متحدین خود از خطر حمله ناشی از روسیه را اعلام کرد. آیا واقعاً می‌توان در باره خطر صحبت کرد؟

از شما دعوت می‌کنیم با عقیده جنرال ژان ونسان بریسه از فرانسه، مدیر انستیتوت تحقیقات بین‌المللی استراتژیک آشنا شوید. وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت:

«روس ها هم به همین ترتیب می توانستند در باره خطر حمله از طرف ناتو حرف بزنند. همه این‌ها سخنان پوچ است و نشان می‌دهد که آمریکا می‌خواهد به اختلاف انگیزه جدیدی بدهد و یا حد اقل تشنج ایجاد کند زیرا به نظرم آمریکا فقط از یک چیز می‌ترسد — نزدیکی بیش از حد اروپا با روسیه.

این جنرال فرانسوی متذکر شد که فعلاً نیرو های مسلح روسیه روز به روز بیشتر نیرومند تر می شود. به گفته وی «از طرف برخی متحدین در اروپای شرقی که در ناتو متحد آمریکا هم می‌باشند، بیشتر تقاضا ها در باره کمک به گوش می‌رسند. آن‌ها به این عقیده هستند که خطر از طرف روسیه در حال افزایش است. یعنی اینکه این بازی‌های نسبتاً معمولی است. برعلاوه نزدیکی رهبری برخی کشورهای اروپای شرقی با آمریکا بیشتر از بقیه اروپا است».

این روزها جوزف دانفورت رئیس کمیته متحده روسای پروسونل آمریکا اعلام کرد که تعداد خطرات برای آمریکا ناشی از روسیه از همه بیشتر است. جنرال بریسه در تفسیر این اعلامیه گفت: «شاید آن‌ها تبرئه برخی چیز ها را جستجو دارند». جنرال بریسه در پایان گفت:

«روسیه خطر بود، بعد چین خطر شد، دوباره روسیه خطر شد و چین خطر شد و شوروی خطر بود. این‌ها چیز های معمولی هستند که برای مدلل کردن بودجه مطرح می شوند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала