آمریکا تروریست های لیبیا را مجهز می کند

© Sputnik / Andrey SteninБоец оппозиции стреляет из пулемета в истребитель в городе Рас-Лануф в Ливии
Боец оппозиции стреляет из пулемета в истребитель в городе Рас-Лануф в Ливии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتباط بین نیروهای مسلح مجلس لیبیا و اخوان المسلمین کاملا علنی است.

ایالات متحده امریکا و متحدین اش در غرب راجع به برنامه های خود برای ارسال تجهیزات به گارد ریاست جمهوری لیبیا و در واقع حمایت آشکار از تروریست های «اخوان المسلمین» صحبت می کنند. عبدالحکیم محمد عضو شورای عالی نیروهای مسلح لیبیا در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» این خبر را تفسیر کرده است. وی می گوید که ارتباط بین نیروهای مسلح مجلس لیبیا و اخوان المسلمین کاملا آشکار است. گروه اخوان المسلمین حکومت طرابلس را در دست گرفته اند و بین این گروه با نیروهای مسلح مجلس لیبیا در طُبرُق اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. هدف اول اسلام گرایان حذف همه مخالفین از ارتش لیبیا و تحت فرمان درآوردن آنهاست. تشکیل گارد ریاست جمهوری متشکل از اکثریت اخوان المسلمین و اقلیت گروه های اسلام گرا قابل بررسی است. این یک تشکل جدید است که از سوی واشنگتن و متحدینش حمایت می شود و جای تعجب هم ندارد، زیرا امریکایی ها در طول تاریخ همیشه روی گروه «اخوان  المسلمین» و تروریست ها و احزاب اسلام گرا حساب کرده اند.

عبدالحکیم خاطر نشان می کند که دشمن اصلی «اخوان المسلمین» و واشنگتن خلیفه حفتر قوماندان اردو لیبیا هست که مبارزه علیه تروریست ها در لیبیا را اعلام کرده است.

این جنرال از حمایت گسترده در دنیای عرب برخوردار است. علاوه بر این، او به دریافت حمایت از مسکو و بویژه حمایت سیاسی امید بسته است. آخرین تماس های نمایندگان خلیفه با مقامات روسیه و فعالین اجتماعی نیز حاکی از همین است. این همکاری می تواند مواضع او را در مقابله با امریکا محکمتر کند.

سرگی فیلاتوف تحلیلگر سیاسی روسیه معتقد است که هدف سیاست های امریکا آشوب و برهم زدن اوضاع است، چه در سوریه، چه در عراق و لیبیا و دیگر مناطق. این کار کمک می کند تا کنترل اوضاع را بهتر در دست بگیرد و بر همسایگان این کشورها فشار وارد کند، از جمله به اروپا و روسیه. در مورد لیبیا هم باید گفت که تنها مصر می تواند در کوتاه مدت نظم را در لیبیا برقرار کند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала